05.05.2022
Po raz kolejny mieliśmy okazję wyprodukować sklep w paryskim domu handlowym, który niezmiennie oszałamia swym rozmachem i stylem architektonicznym – Printemps przy bulwarze Haussmanna. Produkcja została wykonana dla stałego klienta – marki Dockers, a wyróżnikiem sklepu jest jego asortyment, przeznaczony wyłącznie dla Pań.
Paryski Printemps, zaprojektowany przez znanych architektów Jules’a i Paula Sédille’ów, został otwarty 3 listopada 1865 roku. Polityka domu towarowego zrewolucjonizowała kształt handlu tamtej epoki. Towary miały ustalone ceny, a sprzedawcy unikali targowania na podstawie wyglądu klienta, co wówczas było standardem w zakupach. Sklep dostarczał wysokiej jakości towary po cenach, na które mogła sobie pozwolić rosnąca klasa średnia. Printemps było także pionierem wyprzedaży dyskontowych, których celem było upłynnienie zapasów. Na początku XX w. dom towarowy przeniósł się na bulwar Haussmanna. Secesyjny wygląd okazałego budynku niezmiennie zachwyca turystów z całego świata, a ikoną tego miejsca jest mistrzowsko wykonana witrażowa kopuła. Ponad 44 tys. metrów kwadratowych powierzchni, 25 poziomów w ponad 3 budynkach to imponująca ilość sklepów i towarów, z bogatą reprezentacją ekskluzywnych producentów takich jak Armani, Calvin Klein, Christian Lacroix, Giuseppe Zanotti czy Ralph Lauren.
W ostatnim tygodniu marca do tego zacnego grona marek dołączył przygotowany przez nas sklep typu shop-in-shop z damską kolekcją Dockers. Choć marka ta kojarzona jest głównie z ubraniami dla mężczyzn, otwiera coraz więcej sklepów dla kobiet, czego przykładem może być trzynaście sklepów z damskim asortymentem, przygotowanych przez nas w Hiszpanii i Portugalii w lutym i marcu br. Sklep w Paryżu, podobnie jak produkcje w Hiszpanii i Portugalii, został zaprojektowany zgodnie z nowym konceptem California Cool, wyróżnikiem którego są m.in. naturalne i ekologiczne materiały w jasnych barwach. Nasza ekipa była odpowiedzialna za produkcję mebli oraz montaż, który przeprowadziliśmy 21 marca 2022 r. Powierzchnia sklepu wynosi 40 m kw.
Nie był to pierwszy sklep przygotowany przez nas dla marki Dockers w domach towarowych Printemps. W 2020 r. przy bulwarze Haussmanna przygotowaliśmy sklep z męskim asortymentem marki, a dwa lata wcześniej męskie shop-in-shopy w sieci Printemps w innych francuskich miastach. Dla marki Dockers pracowaliśmy również w innych krajach – w Hiszpanii, w tym w Madrycie i kilkukrotnie w Barcelonie, a także w skandynawskich stolicach, takich jak Sztokholm czy Kopenhaga.
15.05.2025
Luksusowy minimalizm - trend, który jest odpowiedzią na nadmierny konsumpcjonizm i przesyt rzeczy, znajduje swoje odzwierciedlenie również w projektowaniu przestrzeni handlowych.