18.04.2024

Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej – omnichannel

Doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym i internetowym – jakie są różnice? 

Dynamiczny rozwój e-commerce nie oznacza bynajmniej końca sklepów stacjonarnych. Zdecydowana większość Europejczyków wciąż preferuje zakupy stacjonarne. Obecnie widzimy jak po pandemii, odżyły centra handlowe na całym kontynencie. Podobnie jest w Polsce, w której intensywny wzrost na rynku e-commerce idzie w parze z rozwojem handlu stacjonarnego.

Coraz więcej sklepów internetowych to wzrastająca konkurencja między nimi, a tym samym konieczność ponoszenia coraz wyższych wydatków na reklamę. Dodatkowo, wraz ze zmianami w polityce prywatności Apple, ograniczającymi śledzenie potencjalnych klientów i rosnącymi cenami reklam na Facebooku i Google, markom coraz trudniej jest uzyskać zwrot z inwestycji w reklamę cyfrową.

W takiej sytuacji, fizyczna lokalizacja staje się nie tylko nośnikiem reklamowym, sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, ale także miejscem doświadczeń wielokanałowych. Sklep stacjonarny daje szansę na fizyczną interakcję z produktem, znaczenia którego nie sposób przecenić. 

Takie fizyczne zaangażowanie jest szczególnie istotne w przypadku produktów określanych przez niektórych jako „głębokie”. Przedmioty takie jak buty, okulary, słuchawki i meble wymagają dodatkowej interakcji dotykowej, aby określić, czy odpowiadają naszym potrzebom i preferencjom. Takiego zaangażowania nie sposób uzyskać w przypadku transakcji, które odbywa się wyłącznie online.

Sklep stacjonarny to środowisko, w którym klient może w pełni zbliżyć się do marki. Fizyczna obecność w sklepie jest o wiele bardziej wciągającym doświadczeniem zmysłowym niż kontakt z cyfrowym interfejsem, nawet najbardziej funkcjonalnym i atrakcyjnie zaprojektowanym.  

Otwieranie sklepów stacjonarnych może zatem stać się coraz powszechniejszym elementem strategii rozwoju dla marek prowadzących handel internetowy, pozwalając im dotrzeć do szerszego kręgu klientów i zaoferować różnorodne i zintegrowane doświadczenia zakupowe.

Ergo Store wyprodukowało sklep stacjonarny Answear.com

Nasza firma ma doświadczenie w produkcji sklepów stacjonarnych dla firm z sektora e-commerce. 

Już w poprzedniej dekadzie mieliśmy okazję przygotować dwa sklepy stacjonarne dla polskiej marki Answear.com, specjalizującej się w sprzedaży ubrań. W salonach w Poznaniu i Kielcach, klienci mogli znaleźć m.in. kolekcje wybranych marek odzieżowych. Choć Answear.com z czasem zrezygnował z prowadzenia tych sklepów, obecnie wraca do pomysłu, planując otwarcie sklepu stacjonarnego w Fabryce Norblina w Warszawie oraz kliku europejskich stolicach. 

Zapraszamy do współpracy właścicieli sklepów internetowych zainteresowanych otwarciem fizycznej przestrzeni komercyjnej swojej marki. 

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków