Home » Blog » Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

18.04.2024

Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej – omnichannel

Doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym i internetowym – jakie są różnice? 

Dynamiczny rozwój e-commerce nie oznacza bynajmniej końca sklepów stacjonarnych. Zdecydowana większość Europejczyków wciąż preferuje zakupy stacjonarne. Obecnie widzimy jak po pandemii, odżyły centra handlowe na całym kontynencie. Podobnie jest w Polsce, w której intensywny wzrost na rynku e-commerce idzie w parze z rozwojem handlu stacjonarnego.

Coraz więcej sklepów internetowych to wzrastająca konkurencja między nimi, a tym samym konieczność ponoszenia coraz wyższych wydatków na reklamę. Dodatkowo, wraz ze zmianami w polityce prywatności Apple, ograniczającymi śledzenie potencjalnych klientów i rosnącymi cenami reklam na Facebooku i Google, markom coraz trudniej jest uzyskać zwrot z inwestycji w reklamę cyfrową.

W takiej sytuacji, fizyczna lokalizacja staje się nie tylko nośnikiem reklamowym, sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, ale także miejscem doświadczeń wielokanałowych. Sklep stacjonarny daje szansę na fizyczną interakcję z produktem, znaczenia którego nie sposób przecenić. 

Takie fizyczne zaangażowanie jest szczególnie istotne w przypadku produktów określanych przez niektórych jako „głębokie”. Przedmioty takie jak buty, okulary, słuchawki i meble wymagają dodatkowej interakcji dotykowej, aby określić, czy odpowiadają naszym potrzebom i preferencjom. Takiego zaangażowania nie sposób uzyskać w przypadku transakcji, które odbywa się wyłącznie online.

Sklep stacjonarny to środowisko, w którym klient może w pełni zbliżyć się do marki. Fizyczna obecność w sklepie jest o wiele bardziej wciągającym doświadczeniem zmysłowym niż kontakt z cyfrowym interfejsem, nawet najbardziej funkcjonalnym i atrakcyjnie zaprojektowanym.  

Otwieranie sklepów stacjonarnych może zatem stać się coraz powszechniejszym elementem strategii rozwoju dla marek prowadzących handel internetowy, pozwalając im dotrzeć do szerszego kręgu klientów i zaoferować różnorodne i zintegrowane doświadczenia zakupowe.

Ergo Store wyprodukowało sklep stacjonarny Answear.com

Nasza firma ma doświadczenie w produkcji sklepów stacjonarnych dla firm z sektora e-commerce. 

Już w poprzedniej dekadzie mieliśmy okazję przygotować dwa sklepy stacjonarne dla polskiej marki Answear.com, specjalizującej się w sprzedaży ubrań. W salonach w Poznaniu i Kielcach, klienci mogli znaleźć m.in. kolekcje wybranych marek odzieżowych. Choć Answear.com z czasem zrezygnował z prowadzenia tych sklepów, obecnie wraca do pomysłu, planując otwarcie sklepu stacjonarnego w Fabryce Norblina w Warszawie oraz kliku europejskich stolicach. 

Zapraszamy do współpracy właścicieli sklepów internetowych zainteresowanych otwarciem fizycznej przestrzeni komercyjnej swojej marki. 

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNowe produkcje Ergo Store dla marki Dockers w prestiżowych domach towarowych we Francji
    zobacz więcej

    28.11.2024

    Nowe produkcje Ergo Store dla marki Dockers w prestiżowych domach towarowych we Francji

    Printemps w Marsylii oraz Galeries Lafayette w Tuluzie - to lokalizacje nowych sklepów marki Dockers przygotowanych przez Ergo Store we Francji. Obydwa punkty handlowe to shop-in-shopy. 

    testMeble, które przetrwają lata - jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?
    zobacz więcej

    21.11.2024

    Meble, które przetrwają lata – jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?

    Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków