Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej – omnichannel.
Dynamiczny rozwój e-commerce nie oznacza bynajmniej końca sklepów stacjonarnych. Zdecydowana większość Europejczyków wciąż preferuje zakupy stacjonarne. Obecnie widzimy jak po pandemii, odżyły centra handlowe na całym kontynencie. Podobnie jest w Polsce, w której intensywny wzrost na rynku e-commerce idzie w parze z rozwojem handlu stacjonarnego.
Coraz więcej sklepów internetowych to wzrastająca konkurencja między nimi, a tym samym konieczność ponoszenia coraz wyższych wydatków na reklamę. Dodatkowo, wraz ze zmianami w polityce prywatności Apple, ograniczającymi śledzenie potencjalnych klientów i rosnącymi cenami reklam na Facebooku i Google, markom coraz trudniej jest uzyskać zwrot z inwestycji w reklamę cyfrową.
W takiej sytuacji, fizyczna lokalizacja staje się nie tylko nośnikiem reklamowym, sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, ale także miejscem doświadczeń wielokanałowych. Sklep stacjonarny daje szansę na fizyczną interakcję z produktem, znaczenia którego nie sposób przecenić.
Takie fizyczne zaangażowanie jest szczególnie istotne w przypadku produktów określanych przez niektórych jako „głębokie”. Przedmioty takie jak buty, okulary, słuchawki i meble wymagają dodatkowej interakcji dotykowej, aby określić, czy odpowiadają naszym potrzebom i preferencjom. Takiego zaangażowania nie sposób uzyskać w przypadku transakcji, które odbywa się wyłącznie online.
Sklep stacjonarny to środowisko, w którym klient może w pełni zbliżyć się do marki. Fizyczna obecność w sklepie jest o wiele bardziej wciągającym doświadczeniem zmysłowym niż kontakt z cyfrowym interfejsem, nawet najbardziej funkcjonalnym i atrakcyjnie zaprojektowanym.
Otwieranie sklepów stacjonarnych może zatem stać się coraz powszechniejszym elementem strategii rozwoju dla marek prowadzących handel internetowy, pozwalając im dotrzeć do szerszego kręgu klientów i zaoferować różnorodne i zintegrowane doświadczenia zakupowe.
Nasza firma ma doświadczenie w produkcji sklepów stacjonarnych dla firm z sektora e-commerce.
Już w poprzedniej dekadzie mieliśmy okazję przygotować dwa sklepy stacjonarne dla polskiej marki Answear.com, specjalizującej się w sprzedaży ubrań. W salonach w Poznaniu i Kielcach, klienci mogli znaleźć m.in. kolekcje wybranych marek odzieżowych. Choć Answear.com z czasem zrezygnował z prowadzenia tych sklepów, obecnie wraca do pomysłu, planując otwarcie sklepu stacjonarnego w Fabryce Norblina w Warszawie oraz kliku europejskich stolicach.
Zapraszamy do współpracy właścicieli sklepów internetowych zainteresowanych otwarciem fizycznej przestrzeni komercyjnej swojej marki.
28.11.2024
Printemps w Marsylii oraz Galeries Lafayette w Tuluzie - to lokalizacje nowych sklepów marki Dockers przygotowanych przez Ergo Store we Francji. Obydwa punkty handlowe to shop-in-shopy.
21.11.2024
Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?