Przygotowaliśmy dwa nowe sklepy stacjonarne Dockers we Francji. Jeden z nich znajduje się przy słynnym Placu Bastylii w Paryżu, a drugi w luksusowym centrum handlowym Carré Sénart w departamencie Seine-et-Marne. To sklepy monobrandowe z kolekcją damską i męską.
Sklep monobrandowy to samodzielna jednostka handlowa, która posiada własną markę, asortyment produktów i obszar sprzedaży. Jest to miejsce gdzie marka może budować swoją tożsamość, nawiązywać bezpośrednią interakcję z klientami i tworzyć unikalne doświadczenia zakupowe.
Określ cel i tożsamość marki: Przed rozpoczęciem projektowania sklepu monobrandowego ważne jest określenie celów biznesowych oraz tożsamości marki. Zastanów się, jakie wartości i unikalne cechy chcesz przekazać za pomocą przestrzeni handlowej. Wybierz styl, który odzwierciedla osobowość marki i przyciąga grupę docelową.
Stwórz przestrzeń funkcjonalną: Zaplanuj przestrzeń sklepu w taki sposób, aby była funkcjonalna i efektywna zarówno dla klientów, jak i personelu. Ułatw poruszanie się po sklepie, zapewnij odpowiednie miejsce na ekspozycję produktów, umieść kasę w strategicznym miejscu i zadbaj o wygodne miejsca do przymierzania lub testowania produktów.
Skup się na wizualnej prezentacji: Odpowiednio zaprezentowane produkty przyciągają wzrok klientów. Zadbaj o atrakcyjną i schludną prezentację asortymentu. Zastosuj odpowiednie ekspozycje, wykorzystaj różne wysokości, kolory i tekstury, aby tworzyć ciekawe wizualnie kompozycje. Skoncentruj uwagę klientów na konkretnych produktach lub kolekcjach.
Wykorzystaj odpowiednie oświetlenie: Oświetlenie ma duże znaczenie w sklepie monobrandowym. Odpowiednio dobrane oświetlenie może podkreślić produkty, stworzyć odpowiednią atmosferę i wpływać na nastrój klientów. Wykorzystaj różne rodzaje oświetlenia, takie jak punktowe, ogólne i dekoracyjne, aby uzyskać pożądane efekty wizualne.
Stwórz strefy doświadczeń: Daj klientom możliwość doświadczenia produktów na własnej skórze. Stwórz strefy do przymierzania, testowania czy interakcji z produktami. To pozwoli klientom na lepsze zrozumienie i docenienie oferowanych produktów.
W przypadku obydwu sklepów byliśmy odpowiedzialni za produkcję mebli, transport oraz montaż. Prace nad sklepem w centrum handlowym Carre Senart trwały od 8 do 9 lutego, natomiast w Paryżu montaż odbył się w dniach od 22 do 23 lutego. Oba nowe punkty to sklepy monobrandowe o zbliżonej do siebie powierzchni. Sklep w centrum handlowym liczy 80 mkw, natomiast ten w Bastylii ma 60 mkw. Od frontu sklepów i okien po wystrój wnętrz, nowe lokalizacje odzwierciedlają ducha konceptu marki – California Cool.
Centrum handlowe Carré Sénart jest doceniane za wysoką jakość swoich usług i zajęć rekreacyjnych. Znajduje się na południe od Paryża przy 3 Allée du Préambule Lieusaint Cedex. Liczy 113 tys. m², a na tej powierzchni znajduje się 205 sklepów a także bogata oferta rozrywkowa i restauracyjna. To licznie odwiedzane i wiodące centrum handlowe na południu Paryża.
Drugi sklep Dockers znajduje się przy 15 Rue du Faubourg Saint-Antoine wokół słynnego Placu Bastylii we wschodniej części Paryża na prawym brzegu Sekwany. W latach 1370–1789 stał tu zamek obronny, przebudowany w XVII wieku na więzienie – Bastylię. Jej zdobycie 14 lipca 1789 i późniejsze zburzenie stało się początkiem rewolucji francuskiej. Obecnie na placu stoi Kolumna Lipcowa, upamiętniająca to wydarzenie. Jest to miejsce licznie odwiedzane przez turystów. Sklep Dockers znajduje się w sąsiedztwie podobnych marek odzieży codziennej – Foot Locker, Volcom, Courir, G-Star Raw. Jest to niewątpliwie idealne miejsce, aby dotrzeć do konsumentów z pokolenia Millenialsów i Generacji Z, zgodnie ze strategią Dockersa.
Sklep monobrandowy to tradycyjna, ale nadal niezastąpiona forma sprzedaży detalicznej. Przemyślane i atrakcyjne projekty sklepów monobrandowych mogą przyciągnąć klientów, budować lojalność i zwiększać sprzedaż. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę nasz długoletni klient Dockers, który rok w rok poszerza swoją liczbę sklepów stacjonarnych. W ostatnim czasie przygotowaliśmy m.in. showroom Dockers w Paryżu, sklep typu SIS w sieci domów towarowych ECI w Hiszpanii, nowe sklepy w Madrycie i Barcelonie, czy dwa sklepy typu SIS we Francji.
21.11.2024
Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?
14.11.2024
Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.