06.04.2023
Showroom to miejsce, w którym producenci starają się zaprezentować swoją ofertę w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla klientów. To typ przestrzeni handlowej gdzie klient traktowany jest jak gość. To najczęściej sklep stacjonarny z modną, luksusową odzieżą lub galanterią. Od tradycyjnego sklepu wyróżnia się również domowym wnętrzem, ilość eksponowanych ubrań jest ograniczona przez co przypomina bardziej prywatną garderobę.
Projektowanie showroomu to proces, który wymaga uwzględnienia wielu czynników, takich jak funkcjonalność, estetyka, ergonomia, branding i budżet.
Na przykładzie niedawno wyprodukowanego przez nas showroomu Dockers w centrum Paryża, omówimy jak wygląda proces przygotowania tego typu sklepu.
Układ przestrzenny to jeden z najważniejszych elementów projektowania showroomu. Powinien zapewnić łatwy dostęp do produktów, tak aby klienci mogli dokładnie je obejrzeć i przetestować. W najnowszym sklepie Dockers meble ekspozycyjne zostały rozplanowane symetrycznie oraz w wygodnych od siebie odległościach. „Ścieżka zakupów” jest szeroka oraz wzbogacona o walory estetyczne – tj. kwiaty oraz plakaty dekoracyjne.
Projektując układ przestrzenny, należy uwzględnić również strefy wypoczynkowe i miejsca do przymiarki, aby klienci mogli swobodnie przebywać w showroomie. My wygospodarowaliśmy taką strefę w centralnym punkcie sklepu.
Oświetlenie to kluczowy element projektowania showroomu, który wpływa na prezentację produktów oraz atmosferę w pomieszczeniu. Powinno być odpowiednio dobrane i ustawione w taki sposób, aby podkreślać cechy produktów, na które chcemy zwrócić uwagę. W naszym projekcie przyłożyliśmy dużą uwagę do oświetlenia punktowego oraz dekoracyjnych ledów z nazwą firmy.
Kluczowymi elementami w projektowaniu showroomu są również kolory i tekstury. Ich dobór powinien odzwierciedlać markę, a jednocześnie wprowadzać odpowiednie wrażenia estetyczne. Należy zwrócić uwagę na harmonię kolorów, aby cała przestrzeń była spójna i estetyczna. Salon Dockers został zaprojektowany zgodnie z aktualnym konceptem „California Cool”, w którym zastosowano naturalne i ekologiczne materiały oraz jasne kolory. Nienasycone, duże grafiki ścienne inspirowane słoneczną Kalifornią nadają wnętrzom wakacyjnej atmosfery.
Showroom, który przygotowaliśmy dla marki Dockers w Paryżu znajduje się przy Rue la Boetie 108. Byliśmy odpowiedzialni za produkcję mebli oraz szyldów z logotypem marki, dostawę oraz montaż. Prace montażowe odbyły się 17 lutego 2023 roku.
Dockers to marka z portfolio amerykańskiej grupy Levi Strauss. Brand został oficjalnie założony w 1986 r., jednak jego początki sięgają XIX w. W czasie wielu lat współpracy z marką przygotowywaliśmy m.in. sklepy we Francji, w tym w Paryżu, a także w Hiszpanii, w tym kilkukrotnie w Barcelonie, czy Madrycie.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.