Home » Blog » Handel w czasach digitalizacji. Targi EuroShop 2023 oczami Ergo Store

15.03.2023

Handel w czasach digitalizacji. Targi EuroShop 2023 oczami Ergo Store

Za nami kolejna edycja EuroShop –  najważniejszych i największych targów branży retail na świecie. Po raz kolejny, mieliśmy okazję przyjrzeć się kluczowym trendom i zjawiskom w handlu. Poniżej piszemy o tym co szczególnie zwróciło naszą uwagę. 

EuroShop 2023 – podsumowanie

Pomiędzy 26 lutego a 3 marca 2023 r. w halach Messe Düsseldorf zaprezentowało się 1 830 wystawców z 55 krajów. Łącznie, targi odwiedziło 81 tys. uczestników ze 141 państw. Liczba wystawców była nieco mniejsza niż trzy lata temu, jednak i tak może imponować, biorąc pod uwagę trudne czasy dla branży, spowodowane najpierw pandemią, a później załamaniem światowych łańcuchów dostaw i globalną inflacją.

Przestrzeń targowa, która objęła w tym roku 17 hal, została podzielona zgodnie ze specjalizacjami wystawców (m.in. technologia, marketing, oświetlenie, shopfitting, design, visual merchandising). Dodatkowo, na siedmiu scenach mogliśmy oglądać wystąpienia ekspertów, przygotowano też specjalne strefy tematyczne, takie jak Start-up Hub, czy Designers’ Village.

Branża retail w erze digital 

Już targi sprzed trzech lat pokazały jak duży wpływ na kształt dzisiejszego handlu ma technologia. Edycja 2023 udowodniła, że tradycyjny handel przenika się dziś z rzeczywistością online, a technologia wprowadza branżę retail na inny poziom. 

Spośród wielu nowinek technologicznych, naszą uwagę przykuł m.in. inteligentny wózek na zakupy polskiej firmy Mago, z którym nie trzeba stać w kolejce, a klient może przeprowadzić samodzielnie cały proces zakupów – od wyboru artykułów, ich skanowania, aż po dokonanie płatności w aplikacji danej sieci.

Prezentowane na targach cyfrowe manekiny, umożliwiają z kolei wybór postaci o różnej sylwetce, następnie sprawdzenie jak będzie prezentować się w ubraniu, którym jesteśmy zainteresowani, a w końcu bezpośredni zakup produktu za pomocą telefonu. 

Ogromne wrażenie zrobiło na nas stoisko firmy HYPERVSN z rozwiązaniami, dzięki którym integralną częścią wyposażenia sklepu stają się wygenerowane cyfrowo obiekty 3D. 

EuroShop 2023 – ekologia w centrum, ale bez przełomu

Trudno rozmawiać o współczesnym handlu w oderwaniu od kwestii zrównoważonego rozwoju. “Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na to, jakie są wpływy produkcji i handlu na środowisko i ludzi. Firmy muszą więc spełniać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju, jeśli chcą zachować swoją reputację i pozycję na rynku” – zwraca uwagę Izabella Węgrzyn, wiceprezes zarządu Ergo Store. Zrównoważony rozwój dotyczy dziś właściwie wszystkich aspektów współczesnego handlu – projektowania sklepów, oświetlenia, visual merchandisingu, czy marketingu.

Energooszczędne i ograniczające emisję dwutlenku węgla szklane witryny sklepowe na żywność Low-e firmy Yorglass, czy automaty do recyklingu firmy Tomra to przykładowe rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju, zaprezentowane na targach. Byliśmy jednak nieco rozczarowani ekologicznymi pomysłami pokazywanymi na EuroShop, uwzględniając jak wielki wpływ na kształt współczesnego świata mają dziś kwestie ochrony środowiska. To co zobaczyliśmy, nie było wyznaczanem nowych standardów, a raczej podążaniem za trendem. 

Targi Euroshop były dla nas okazją do wielu cennych spotkań, poszerzania sieci kontaktów, rozmów i inspiracji. To już kolejna edycja wydarzenia z naszym udziałem. To targi “wagi ciężkiej”, które wyznaczają kierunki rozwoju branży i zakreślają perspektywy biznesowe na co najmniej trzy najbliższe lata (kolejna edycja Euroshop w 2026 r.)  

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.