Home » Blog » Visual merchandising – tajna broń dobrze wyposażonego sklepu

13.03.2017

Visual merchandising – tajna broń dobrze wyposażonego sklepu

Visual merchandising to klucz do sukcesu w handlu detalicznym. Niestety, wiele sklepów wciąż nie docenia siły visual merchandsingu. Straty można jednak nadrobić, niekoniecznie dysponując dużym budżetem.

Jeśli mamy już gotowy projekt wyposażenia salonu handlowego, powinniśmy poświęcić uwagę aranżacji i prezentacji produktów. W tym najlepiej sprawdzi się wiedza, jaką kryje w sobie visual merchandising. To prężnie rozwijające się narzędzie, które wspomaga komunikację z klientem i zwiększa szanse na sukces marki. Przy złym merchandisingu lub jego braku, w dobie coraz ostrzejszej konkurencji, wyniki sprzedażowe nawet najlepszego produktu będą poniżej oczekiwań.

Jak zatem wykorzystać visual merchandising do wzmocnienia naszej marki i uatrakcyjnienia wyposażenia salonu handlowego? Liczą się wiedza, prostota i kreatywność.

1. Źle dobrane kolory wnętrza, nadmiar wzorów czy muzyka niepasująca do charakteru marki skutecznie zniechęcą nawet najbardziej zdeterminowanych gości. Pamiętaj o estetycznej prezentacji asortymentu, dopasowanej do wyposażenia sklepu. To wywoła w potencjalnych klientach poczucie harmonii, zachęcając ich do pozostania w sklepie i zapoznania się z oferowanymi produktami.

2. Wyeksponuj wysokomarżowe produkty. Światło punktowe i odpowiednia ilość wolnej przestrzeni wokół wzmocnią efekt atrakcyjności produktu i zachęcą do przyjrzenia się mu bliżej.

3. Czego nie widać, tego nie ma. Każdy produkt, w szczególności produkty o kluczowym znaczeniu, wymaga odpowiedniej ekspozycji. Tu shopfitting i visual merchandising idą ramię w ramię. Dobrze zaprojektowany salon sklepowy optymalizuje dostępną przestrzeń handlową. Visual merchandising aranżuje ją tak, by oko klienta mogło szybko i bez wysiłku przyjrzeć się temu, co marka ma mu do zaoferowania.

4. Za wzrokiem wędruje dłoń. Pamiętajmy, żeby każdy produkt był na wyciągnięcie ręki klienta. Łatwy dostęp do całego asortymentu to kluczowa sprawa.

Tych kilka porad możemy wcielić w życie niemal od razu. Przearanżowanie wnętrza sklepu tak, żeby stało się bardziej przyjazne dla klienta nie musi bowiem wymagać dużego budżetu. Należy również pamiętać, że personel salonu handlowego powinien otrzymać wiedzę na temat visual merchandisingu, którą będzie stosować na co dzień. Dzięki temu pracownicy będą pamiętać o utrzymaniu optymalnej prezentacji asortymentu. W skutecznym visual merchandisingu liczy się bowiem nie tylko aranżacja, ale praca zespołowa i obserwacja zachowań klientów.

Czytaj również

Sklep Levi’sa w Tbilisi przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

13.11.2019

Sklep Levi’sa w Tbilisi przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejne produkcje dla marki Levi’s.  Jedna z nich to sklep w stolicy Gruzji, Tbilisi.

aranżacja sklepu Reserved 2
zobacz więcej

06.11.2019

Ergo Store przygotowało salony pięciu marek grupy LPP w Helsinkach

Zakończył się jeden z największych projektów Ergo Store dla grupy LPP. Salony pięciu marek trójmiejskiej firmy w centrum handlowym Mall of Tripla w Helsinkach są już otwarte dla klientów.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.