W dobie ostrej konkurencji w sektorze odzieżowym, warto wzmocnić swoje szanse na sukces wiedzą z wielu dziedzin. Jedną z nich z pewnością jest shopfitting. Podpowiadamy, które rozwiązania z tego zakresu warto zaimplementować tworząc wyposażenie sklepu odzieżowego.
Projektując wyposażenie sklepu warto mieć zawczasu cenną wiedzę o swoim przyszłym kliencie. Do kogo chcemy skierować ofertę? To kluczowe czynniki, które pozwolą nam zaprojektować nasz sklep tak, żeby optymalnie odpowiadał potrzebom naszego kluczowego klienta.
Specjaliści od visual merchandisingu często projektują witryny sklepowe kierując się „zasadą trzech”. Polega ona na tym, że projektanci decydują się na układ trzech obiektów na wystawie, co daje efekt pewnej asymetrii. Wynika to z faktu, iż ludzkie oko widząc coś asymetrycznego wędruje od obiektu do obiektu – czyli skanuje wzrokiem cały wizualny układ. Warto o tym pamiętać projektując część wystawową naszego salonu odzieżowego.
Często wspominamy na naszym blogu o tym, jak wielkie znaczenie dla sklepu ma oświetlenie. Dobór światła przy wyposażaniu sklepu odzieżowego ma bowiem realny wpływ na to, jak w naszym sklepie czuje się potencjalny klient. Punktowe światła skupią uwagę na wyróżnionych produktach, zaś panele świetlne dające miękki, kojący efekt pozwolą zbudować miłą atmosferę miejsca. Oświetlenie to inwestycja na lata. Nie warto na niej oszczędzać.
Tuż przy wejściu do sklepu odzieżowego rzadko natrafimy na ekspozycję asortymentu. Jest to uzasadnione. Jak wskazują badania, większość klientów nie rejestruje wzrokiem produktów położonych w pobliżu wejścia. Wiąże się to z faktem, iż człowiek wchodząc w nową przestrzeń, pierwsze chwile pobytu w niej wykorzystuje na adaptację. Ta reguła obowiązuje również podczas wizyty w sklepie. Dlatego przestrzeń położona najbliżej wejścia sklepu nazywana jest „strefą dekompresji” i nie jest wykorzystywana jako przestrzeń handlowa. Można jednak pomyśleć o dodatkowym oświetleniu wejścia do sklepu, a tym samym zwiększyć szanse na wizytę klienta i ułatwić mu adaptację w nowym miejscu.
Inaczej zaprojektujemy wnętrze stylowego sklepu ekologicznego, a inaczej wyposażenie sklepu odzieżowego. Do ekspozycji ubrań i dodatków najlepiej sprawdzi się zasada dostępności przestrzeni wystawienniczej ze wszystkich stron, tak aby klient mógł swobodnie przemieszczać się między asortymentem. Pozwoli to zwiększyć szansę na impulsywny zakup produktu, który spodobał się niespodziewanie podczas wędrówki po sklepie. Warto przemyśleć projekt wyposażenia sklepu i przedyskutować go także i pod tym kątem z zaufanym shopfitterem.
Firma Ergo Store specjalizuje się w produkcji mebli do sklepów odzieżowych, wyposażeniem sklepów, realizacją projektów i aranżacją przestrzeni sklepowych. Posiadamy doświadczenie w produkcji systemów ściennych i mebli wolnostojących, zapewniamy również ich transport i montaż, w kraju i za granicą. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.
Więcej o tym jak dobrze wyposażyć sklep odzieżowy przeczytasz w naszym wpisie: https://ergostore.pl/blog/manekiny-jak-wykorzystac-je-z-najwieksza-korzyscia-dla-marki/, w którym omawiamy rolę manekinów w wystroju wnętrza sklepu.
19.12.2024
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe czy systemy RFID, inteligentne meble sklepowe umożliwiają interakcję z klientami oraz zbieranie danych o ich preferencjach zakupowych.
12.12.2024
Do długiej listy naszych produkcji dla grupy LPP na Bałkanach dołączyły sklepy Sinsay w dwóch bośniackich miejscowościach - Doboj i Vogosca.