Home » Blog » Jak dobrze wyposażyć salon odzieżowy? Wskazówki, które warto znać

15.11.2016

Jak dobrze wyposażyć salon odzieżowy? Wskazówki, które warto znać

W dobie ostrej konkurencji w sektorze odzieżowym, warto wzmocnić swoje szanse na sukces wiedzą z wielu dziedzin. Jedną z nich z pewnością jest shopfitting. Podpowiadamy, które rozwiązania z tego zakresu warto zaimplementować tworząc wyposażenie sklepu odzieżowego.

1. Znaj swojego klienta

Projektując wyposażenie sklepu warto mieć zawczasu cenną wiedzę o swoim przyszłym kliencie. Do kogo chcemy skierować ofertę? To kluczowe czynniki, które pozwolą nam zaprojektować nasz sklep tak, żeby optymalnie odpowiadał potrzebom naszego kluczowego klienta.

2. Pamiętaj o „zasadzie trzech”

Specjaliści od visual merchandisingu często projektują witryny sklepowe kierując się „zasadą trzech”. Polega ona na tym, że projektanci decydują się na układ trzech obiektów na wystawie, co daje efekt pewnej asymetrii. Wynika to z faktu, iż ludzkie oko widząc coś asymetrycznego wędruje od obiektu do obiektu – czyli skanuje wzrokiem cały wizualny układ. Warto o tym pamiętać projektując część wystawową naszego salonu odzieżowego.

3. Światło przyciąga uwagę i buduje nastrój w sklepie odzieżowym

Często wspominamy na naszym blogu o tym, jak wielkie znaczenie dla sklepu ma oświetlenie. Dobór światła przy wyposażaniu sklepu odzieżowego ma bowiem realny wpływ na to, jak w naszym sklepie czuje się potencjalny klient. Punktowe światła skupią uwagę na wyróżnionych produktach, zaś panele świetlne dające miękki, kojący efekt pozwolą zbudować miłą atmosferę miejsca. Oświetlenie to inwestycja na lata. Nie warto na niej oszczędzać.

4. Z dala od „strefy dekompresji”

Tuż przy wejściu do sklepu odzieżowego rzadko natrafimy na ekspozycję asortymentu. Jest to uzasadnione. Jak wskazują badania, większość klientów nie rejestruje wzrokiem produktów położonych w pobliżu wejścia. Wiąże się to z faktem, iż człowiek wchodząc w nową przestrzeń, pierwsze chwile pobytu w niej wykorzystuje na adaptację. Ta reguła obowiązuje również podczas wizyty w sklepie. Dlatego przestrzeń położona najbliżej wejścia  sklepu nazywana jest „strefą dekompresji” i nie jest wykorzystywana jako przestrzeń handlowa. Można jednak pomyśleć o dodatkowym oświetleniu wejścia do sklepu, a tym samym zwiększyć szanse na wizytę klienta i ułatwić mu adaptację w nowym miejscu.

 5. Layout  w salonie odzieżowym ma znaczenie

Inaczej zaprojektujemy wnętrze stylowego sklepu ekologicznego, a inaczej wyposażenie sklepu odzieżowego. Do ekspozycji ubrań i dodatków najlepiej sprawdzi się zasada dostępności przestrzeni wystawienniczej ze wszystkich stron, tak aby klient mógł swobodnie przemieszczać się między asortymentem. Pozwoli to zwiększyć szansę na impulsywny zakup produktu, który spodobał się niespodziewanie podczas wędrówki po sklepie. Warto przemyśleć projekt wyposażenia sklepu i przedyskutować go także i pod tym kątem z zaufanym shopfitterem.

Firma Ergo Store specjalizuje się w produkcji mebli do sklepów odzieżowych, wyposażeniem sklepów, realizacją projektów i aranżacją przestrzeni sklepowych. Posiadamy doświadczenie w produkcji systemów ściennych i mebli wolnostojących, zapewniamy również ich transport i montaż, w kraju i za granicą. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Więcej o tym jak dobrze wyposażyć sklep odzieżowy przeczytasz w naszym wpisie: https://ergostore.pl/blog/manekiny-jak-wykorzystac-je-z-najwieksza-korzyscia-dla-marki/, w którym omawiamy rolę manekinów w wystroju wnętrza sklepu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.