26.04.2017
Wyposażenie sklepów dużych sieci handlowych to przemyślany koncept, który ma zachęcić klienta do pozostania w środku jak najdłużej. Podpowiadamy, które rozwiązania można zastosować w niemal każdym salonie bez względu na metraż.
Każdemu z nas zdarzyło się zrobić nieprzewidziane, spontaniczne zakupy. Kuszą nas promocje, na które trafiamy przypadkowo… czy jednak naszą ścieżką zakupową kieruje przypadek? Nic bardziej mylnego. Wiedzą o tym eksperci projektujący wnętrza sklepów sieci handlowych. W projektowaniu i wyposażeniu salonów, bez względu na ich wielkość, panują zasady, których zawsze warto przestrzegać. Podpowiadamy, które rozwiązania i wskazówki, stosowane przez duże sieci handlowe, warto zaimplementować w każdym sklepie.
1. Pierwsze wrażenie jest kluczowe
Witryna musi sprawić, że potencjalny klient zwolni, by się jej przyjrzeć i zajrzeć do środka sklepu. To „pierwsza linia walki” o kupującego i idealny sposób na niebanalną ekspozycję asortymentu – w projektowaniu witryny warto wykorzystać wiedzę z zakresu visual merchandisingu. Rozmach i sezonowość witryn, dopasowanych do pór roku czy świąt jest dziś koniecznością. Pamiętajmy jednak, żeby aranżacja frontu nie zasłaniała wnętrza sklepu – wszystko co w środku, musi być dostępne dla oka bez wysiłku. Półki, na krótszych kołkach i hakach, nie powinny być zawieszone zbyt wysoko. Warto też rozważyć niestandardowe szerokości regałów i systemów półkowych.
2. Okna muszą lśnić
Można zaryzykować stwierdzenie, że jeśli oczy są oknami duszy, to sklepowe witryny są oczami naszego salonu handlowego. Front sklepu musi lśnić, dosłownie i w przenośni. Oprócz atrakcyjnej wizualnie koncepcji witryny, część frontowa musi być po prostu idealnie czysta – nie zapominajmy o tym.
3. Kieruj klientów na prawo
Według badań zachowań konsumenckich, po wejściu do sklepu z reguły zerkamy w lewo, a następnie w prawo i w tę stronę stawiamy pierwsze kroki. Wędrujemy więc odwrotnie do kierunku wskazówek zegara. Zadbaj o to, żeby przestrzeń na prawo od wejścia zaaranżować w atrakcyjny, przyjemny dla oka sposób, który sprawi, że klient poczuje się dobrze. W hipermarketach często na prawo od wejścia umieszcza się sekcję ogrodową. Projektanci wiedzą, że kwiaty przywołują z reguły miłe skojarzenia.
4. Projektuj pod kątem
Najbardziej efektywnym wykorzystaniem przestrzeni sklepu jest oczywiście ustawienie regałów równolegle do ścian tak, by do celu prowadziły proste alejki. Jeśli jednak mamy kilka dodatkowych metrów kwadratowych, warto rozważyć alejki sklepowe pod kątem. Lekkie łuki uatrakcyjnią spacer po sklepie pod warunkiem, że nie utrudnią klientowi nawigacji po wnętrzach.
5. Design powinien „przytulić” klienta
Choć to może wydać się zabawne, ludzie mają słabość do kształtu litery U, ponieważ przywołuje skojarzenia z ramionami gotowymi do uścisku – twierdzi część ekspertów w dziedzinie shopfittingu. Przestrzeń w kształcie litery U skuteczniej zachęca do wejścia, bo wywołuje wrażenie pewnej przytulności przestrzeni.
Firma Ergo Store posiada bogate doświadczenie w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Z przyjemnością podejmiemy się nowych wyzwań i zoptymalizujemy przestrzeń Państwa salonu handlowego. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.
09.01.2025
Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.
02.01.2025
Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅