Home » Blog » Jak duże sieci handlowe przyciągają klientów wyposażeniem sklepów

26.04.2017

Jak duże sieci handlowe przyciągają klientów wyposażeniem sklepów

Wyposażenie sklepów dużych sieci handlowych to przemyślany koncept, który ma zachęcić klienta do pozostania w środku jak najdłużej. Podpowiadamy, które rozwiązania można zastosować w niemal każdym salonie bez względu na metraż.

Każdemu z nas zdarzyło się zrobić nieprzewidziane, spontaniczne zakupy. Kuszą nas promocje, na które trafiamy przypadkowo… czy jednak naszą ścieżką zakupową kieruje przypadek? Nic bardziej mylnego. Wiedzą o tym eksperci projektujący wnętrza sklepów sieci handlowych. W projektowaniu i wyposażeniu salonów, bez względu na ich wielkość, panują zasady, których zawsze warto przestrzegać. Podpowiadamy, które rozwiązania i wskazówki, stosowane przez duże sieci handlowe, warto zaimplementować w każdym sklepie.

1. Pierwsze wrażenie jest kluczowe

Witryna musi sprawić, że potencjalny klient zwolni, by się jej przyjrzeć i zajrzeć do środka sklepu. To „pierwsza linia walki” o kupującego i idealny sposób na niebanalną ekspozycję asortymentu – w projektowaniu witryny warto wykorzystać wiedzę z zakresu visual merchandisingu. Rozmach i sezonowość witryn, dopasowanych do pór roku czy świąt jest dziś koniecznością. Pamiętajmy jednak, żeby aranżacja frontu nie zasłaniała wnętrza sklepu – wszystko co w środku, musi być dostępne dla oka bez wysiłku. Półki, na krótszych kołkach i hakach, nie powinny być zawieszone zbyt wysoko. Warto też rozważyć niestandardowe szerokości regałów i systemów półkowych.

2. Okna muszą lśnić

Można zaryzykować stwierdzenie, że jeśli oczy są oknami duszy, to sklepowe witryny są oczami naszego salonu handlowego. Front sklepu musi lśnić, dosłownie i w przenośni. Oprócz atrakcyjnej wizualnie koncepcji witryny, część frontowa musi być po prostu idealnie czysta – nie zapominajmy o tym.

3. Kieruj klientów na prawo

Według badań zachowań konsumenckich, po wejściu do sklepu z reguły zerkamy w lewo, a następnie w prawo i w tę stronę stawiamy pierwsze kroki. Wędrujemy więc odwrotnie do kierunku wskazówek zegara. Zadbaj o to, żeby przestrzeń na prawo od wejścia zaaranżować w atrakcyjny, przyjemny dla oka sposób, który sprawi, że klient poczuje się dobrze. W hipermarketach często na prawo od wejścia umieszcza się sekcję ogrodową. Projektanci wiedzą, że kwiaty przywołują z reguły miłe skojarzenia.

4. Projektuj pod kątem

Najbardziej efektywnym wykorzystaniem przestrzeni sklepu jest oczywiście ustawienie regałów równolegle do ścian tak, by do celu prowadziły proste alejki. Jeśli jednak mamy kilka dodatkowych metrów kwadratowych, warto rozważyć alejki sklepowe pod kątem. Lekkie łuki uatrakcyjnią spacer po sklepie pod warunkiem, że nie utrudnią klientowi nawigacji po wnętrzach.

5. Design powinien „przytulić” klienta

Choć to może wydać się zabawne, ludzie mają słabość do kształtu litery U, ponieważ przywołuje skojarzenia z ramionami gotowymi do uścisku – twierdzi część ekspertów w dziedzinie shopfittingu. Przestrzeń w kształcie litery U skuteczniej zachęca do wejścia, bo wywołuje wrażenie pewnej przytulności przestrzeni.

Firma Ergo Store posiada bogate doświadczenie w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Z przyjemnością podejmiemy się nowych wyzwań i zoptymalizujemy przestrzeń Państwa salonu handlowego. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Czytaj również

testErgo Store przygotowało outlet Levi’sa w Atenach
zobacz więcej

16.01.2020

Ergo Store przygotowało outlet Levi’sa w Atenach

Outlet w Atenach to jedna z produkcji przygotowanych przez Ergo Store dla marki Levi’s pod koniec 2019 r.

testWOŚP 2020: Ergo Store po raz kolejny sponsorem MotoOrkiestry w Krakowie
zobacz więcej

09.01.2020

WOŚP 2020: Ergo Store po raz kolejny sponsorem Moto Orkiestry w Krakowie

Ergo Store znów zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Podobnie jak w poprzednich latach, nasza firma jest sponsorem MotoOrkiestry – imprezy, która odbędzie się w niedzielę 12 stycznia w Krakowie, na parkingu przed Centrum Handlowym M1.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.