Home » Blog » Jak duży powinien być twój sklep?

07.11.2017

Jak duży powinien być twój sklep?

W handlu wielkość ma znaczenie. Wybór lokalizacji salonu handlowego jest równie ważny, jak wielkość przestrzeni, którą przeznaczymy pod działalność handlową. Zanim podejmiesz kroki, by otworzyć salon handlowy, przemyśl dobrze, jaki metraż będzie najlepszy.

Wzór na optymalną wielkość przestrzeni

Analiza branży, konkurencji, sklepów w okolicy twojego nowego salonu handlowego – to kroki, które należy podjąć ze stosownym wyprzedzeniem. Jak oszacować wielkość przestrzeni handlowej, która będzie optymalna? Dobrym pomysłem jest zastosowanie równania, dzielącego zakładaną przez ciebie wielkość sprzedaży przez sprzedaż na metr kwadratowy:

Wielkość Sprzedaży ÷ Sprzedaż na Metr Kwadratowy = Wielkość Przestrzeni Handlowej

Przykładowo, szacując, że wielkość sprzedaży na rok wyniesie 100 000 zł, a sprzedaż na metr kwadratowy przynosi około 600 zł, to potrzebujesz niecałych 167 metrów kwadratowych przestrzeni handlowej. Tyle w teorii.

Nie za dużo, nie za mało

Czy rzeczywiście zastosowanie tego równania rozwiązuje problem optymalnej wielkości przestrzeni? Zależy to z pewnością od ilości asortymentu, który marka chce wprowadzić do sprzedaży. Zbyt mało produktów w relacji do przestrzeni sprawi, że sklep będzie wydawał się opustoszały, co może zniechęcić klientów do wizyty. Zbyt wiele produktów w małym sklepie może z kolei wywoływać wrażenie nieporządku
i braku komfortu w poruszaniu się.

Zacznij od miejsca, ale…

Co oferuje klientom strefa sprzedażowa, w której planujesz otworzyć sklep? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, zanim podpisze się umowę najmu. Kiedy już znajdziesz lokal, który ci się spodoba, sprawdź, czy spełnia on techniczne wymogi. Czy będziesz mieć kilka dodatkowych metrów kwadratowych na niewielkie biuro, magazyn i łazienkę? To kwestie, które istotnie wpływają na jakość i wygodę w miejscu pracy.
Wyżej wymienione kwestie nie mogą być bagatelizowane, jeśli chcemy, żeby nasza działalność w branży retail miała solidny fundament. Dobranie odpowiednich rozmiarów przestrzeni handlowej, zaplecza magazynowego, korzystna lokalizacja gwarantują łatwiejszy start.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.