07.11.2017
W handlu wielkość ma znaczenie. Wybór lokalizacji salonu handlowego jest równie ważny, jak wielkość przestrzeni, którą przeznaczymy pod działalność handlową. Zanim podejmiesz kroki, by otworzyć salon handlowy, przemyśl dobrze, jaki metraż będzie najlepszy.
Analiza branży, konkurencji, sklepów w okolicy twojego nowego salonu handlowego – to kroki, które należy podjąć ze stosownym wyprzedzeniem. Jak oszacować wielkość przestrzeni handlowej, która będzie optymalna? Dobrym pomysłem jest zastosowanie równania, dzielącego zakładaną przez ciebie wielkość sprzedaży przez sprzedaż na metr kwadratowy:
Przykładowo, szacując, że wielkość sprzedaży na rok wyniesie 100 000 zł, a sprzedaż na metr kwadratowy przynosi około 600 zł, to potrzebujesz niecałych 167 metrów kwadratowych przestrzeni handlowej. Tyle w teorii.
Czy rzeczywiście zastosowanie tego równania rozwiązuje problem optymalnej wielkości przestrzeni? Zależy to z pewnością od ilości asortymentu, który marka chce wprowadzić do sprzedaży. Zbyt mało produktów w relacji do przestrzeni sprawi, że sklep będzie wydawał się opustoszały, co może zniechęcić klientów do wizyty. Zbyt wiele produktów w małym sklepie może z kolei wywoływać wrażenie nieporządku
i braku komfortu w poruszaniu się.
Co oferuje klientom strefa sprzedażowa, w której planujesz otworzyć sklep? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, zanim podpisze się umowę najmu. Kiedy już znajdziesz lokal, który ci się spodoba, sprawdź, czy spełnia on techniczne wymogi. Czy będziesz mieć kilka dodatkowych metrów kwadratowych na niewielkie biuro, magazyn i łazienkę? To kwestie, które istotnie wpływają na jakość i wygodę w miejscu pracy.
Wyżej wymienione kwestie nie mogą być bagatelizowane, jeśli chcemy, żeby nasza działalność w branży retail miała solidny fundament. Dobranie odpowiednich rozmiarów przestrzeni handlowej, zaplecza magazynowego, korzystna lokalizacja gwarantują łatwiejszy start.
30.01.2025
Sklep w formacie shop-in-shop w belgijskim mieście Charleroi dołączył do listy naszych produkcji dla odzieżowej marki z Niemiec.
23.01.2025
Głównym założeniem gospodarki cyrkularnej jest minimalizacja odpadów oraz maksymalne wykorzystanie zasobów poprzez ponowne użycie, recykling i odnawianie produktów. W jaki sposób można zastosować cyrkularne zasady w handlu detalicznym?