07.11.2017

Jak duży powinien być twój sklep?

W handlu wielkość ma znaczenie. Wybór lokalizacji salonu handlowego jest równie ważny, jak wielkość przestrzeni, którą przeznaczymy pod działalność handlową. Zanim podejmiesz kroki, by otworzyć salon handlowy, przemyśl dobrze, jaki metraż będzie najlepszy.

Wzór na optymalną wielkość przestrzeni

Analiza branży, konkurencji, sklepów w okolicy twojego nowego salonu handlowego – to kroki, które należy podjąć ze stosownym wyprzedzeniem. Jak oszacować wielkość przestrzeni handlowej, która będzie optymalna? Dobrym pomysłem jest zastosowanie równania, dzielącego zakładaną przez ciebie wielkość sprzedaży przez sprzedaż na metr kwadratowy:

Wielkość Sprzedaży ÷ Sprzedaż na Metr Kwadratowy = Wielkość Przestrzeni Handlowej

Przykładowo, szacując, że wielkość sprzedaży na rok wyniesie 100 000 zł, a sprzedaż na metr kwadratowy przynosi około 600 zł, to potrzebujesz niecałych 167 metrów kwadratowych przestrzeni handlowej. Tyle w teorii.

Nie za dużo, nie za mało

Czy rzeczywiście zastosowanie tego równania rozwiązuje problem optymalnej wielkości przestrzeni? Zależy to z pewnością od ilości asortymentu, który marka chce wprowadzić do sprzedaży. Zbyt mało produktów w relacji do przestrzeni sprawi, że sklep będzie wydawał się opustoszały, co może zniechęcić klientów do wizyty. Zbyt wiele produktów w małym sklepie może z kolei wywoływać wrażenie nieporządku
i braku komfortu w poruszaniu się.

Zacznij od miejsca, ale…

Co oferuje klientom strefa sprzedażowa, w której planujesz otworzyć sklep? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, zanim podpisze się umowę najmu. Kiedy już znajdziesz lokal, który ci się spodoba, sprawdź, czy spełnia on techniczne wymogi. Czy będziesz mieć kilka dodatkowych metrów kwadratowych na niewielkie biuro, magazyn i łazienkę? To kwestie, które istotnie wpływają na jakość i wygodę w miejscu pracy.
Wyżej wymienione kwestie nie mogą być bagatelizowane, jeśli chcemy, żeby nasza działalność w branży retail miała solidny fundament. Dobranie odpowiednich rozmiarów przestrzeni handlowej, zaplecza magazynowego, korzystna lokalizacja gwarantują łatwiejszy start.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store przygotowało sklep More & More w Belgii
    zobacz więcej

    30.01.2025

    Ergo Store przygotowało sklep More & More w Belgii

    Sklep w formacie shop-in-shop w belgijskim mieście Charleroi dołączył do listy naszych produkcji dla odzieżowej marki z Niemiec. 

    testJak zastosować zasady gospodarki cyrkularnej w handlu detalicznym?
    zobacz więcej

    23.01.2025

    Jak zastosować zasady gospodarki cyrkularnej w handlu detalicznym?

    Głównym założeniem gospodarki cyrkularnej jest minimalizacja odpadów oraz maksymalne wykorzystanie zasobów poprzez ponowne użycie, recykling i odnawianie produktów. W jaki sposób można zastosować cyrkularne zasady w handlu detalicznym?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków