Z początkiem listopada wielkie marki ruszyły z kampaniami świątecznymi. Co roku zauważa się tendencje do coraz wcześniejszego otwierania sezonu świątecznego. Nie jest to niczym zaskakującym gdyż listopad to ważny czas dla handlu detalicznego – wówczas wszyscy zadają sobie pytanie „jak się wyróżnić na tle konkurencji, aby sprzedać jak najwięcej”. Jednym z najczęściej wykorzystywanych patentów sprzedażowych jest stawianie stoisk promocyjnych w mocno uczęszczanych miejscach. Jak przygotować takie stoisko, aby skutecznie się wyróżnić?
Stoisko promocyjne przeznaczone jest do reklamowania własnej marki lub produktu na różnego rodzaju okazjonalnych eventach, np. w galeriach handlowych, salach kinowych ale również na jarmarkach bożonarodzeniowych.
Pierwszym ważnym pytaniem jakie warto sobie zadać jest: „gdzie zamierzam postawić moje stoisko promocyjne?”. Należy sprawdzić wymagania miejsca co do wymiarów stoiska, a także zorientować się co znajduje się w najbliższej okolicy. Jeśli stoisko miałoby być umieszczone w galerii handlowej, warto sprawdzić jakie sklepy znajdują się w pobliżu. Projektując stoisko handlowe, powinniśmy też zdefiniować swojego docelowego klienta. Jeśli są nim np. kobiety wówczas dobrym pomysłem może być umiejscowienie punktu promocyjnego w pobliżu sklepów z damską odzieżą, biżuterią, drogerii itp.
Gdy znajdziemy idealne miejsce do promocji naszej marki zastanówmy się jak w pełni wykorzystać jego potencjał. Projekt stoiska promocyjnego powinien być oparty o analizę miejsca – da nam to odpowiedź czy stoisko ma być okrągłe, prostokątne a może w kształcie trójkąta, gdzie umieścić ladę, a gdzie półki ekspozycyjne itd. Ponadto meble muszą być w miarę możliwości mobilne tak aby po sezonie świątecznym, wykorzystać je do promocji np. na targach branżowych. Ekspozycyjne meble mobilne są świetnym rozwiązaniem nie tylko dla świątecznych stoisk promocyjnych, ale posłużą nam również przy innych okazjach.
Wielu wystawców co roku przygotowuje jednakowe świąteczne stoiska promocyjne, niespecjalnie dbając przy tym o trendy. Klienci rok w rok oglądają podobne wystawy, warto więc pozwolić sobie na trochę szaleństwa i zaskoczyć czymś niespotykanym. Postawmy na nowoczesność, która daje nam nieograniczone możliwości sprzedażowe. Mimo szerokiego dostępu do fantazyjnych ledowych napisów, nie są one często spotykane na opisywanych stoiskach. Ta niedroga inwestycja sprawi, że nasze stoisko będzie rzucało się w oczy.
Jeśli chcemy przygotować świąteczne stoisko promocyjne z prezentami i artykułami bożonarodzeniowymi, zadbajmy aby było to wyraźnie zaakcentowane. Musimy przyciągnąć do siebie miłośników świątecznej atmosfery! Domowy, rodzinny klimat powinien unosić się w powietrzu – pomoże Ci w tym aroma marketing. To praktyka polegająca na używaniu przyjemnego zapachu w celu wzmocnienia przyjemnych doznań z marką.
Projektując świąteczne stoiska promocyjne, mamy niemal nieograniczone możliwości. Jednak nie jest to zadanie dla każdego, trzeba wykazać się kreatywnością, a także posiadać odpowiednie zasoby technologiczne oraz umiejętności techniczne. Ponadto stoiska reklamowe powinny jak najbardziej wpisywać się w estetykę danego sprzedawcy. Dzięki długoletniemu doświadczeniu w projektowaniu sklepów oraz stoisk promocyjnych firma Ergo Store wie jak odpowiednio przygotować firmy do tego przedsięwzięcia. Zapraszamy do współpracy!
Foto: pexels.com, unsplash
21.11.2024
Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?
14.11.2024
Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.