Home » Blog » Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe?

27.07.2021

Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe?

Pozyskiwanie nowych klientów do sklepów stacjonarnych to szereg aktywności, które firma musi podjąć by przyciągnąć nowych odbiorców. W dzisiejszych czasach nie wystarczy tylko dobry produkt. Klienci kupują w danym miejscu ze względu na sympatię i zaufanie do danego sprzedawcy. Badania rynku z zakresu marketingu sensorycznego pokazują, że kupujemy całym sobą –  zmysłami, naszymi odczuciami. Ten sam t-shirt w jednym sklepie może wydać się mniej atrakcyjny ze względu na jego słabe oświetlenie, nieprawidłowe rozplanowanie przestrzeni sklepowej lub negatywną atmosferę wnętrza. Wiemy jak ważna jest charakterystyka sklepu stacjonarnego, ale jak zadbać o promocję naszej marki poza sklepem?

Stoisko promocyjne działa jak seria dobrych kampanii w social mediach!

Każdy sprzedawca wie, że skuteczne działania marketingowe to klucz do zwiększenia sprzedaży. Jednym z takich działań może być udział w branżowych targach. Jednak sam udział to za mało, przede wszystkim trzeba odpowiednio przygotować prezentację swoich produktów. W tym celu warto sięgnąć po pomoc profesjonalistów, którzy wiedzą jak zaplanować takie stoisko by zainteresować przechodniów. Ergo Store poza projektowaniem i produkcją wyposażenia przestrzeni komercyjnych, zajmuje się również przygotowywaniem stoisk promocyjnych.

Mieliśmy przyjemność pracować z marką More&More podczas jednych z najważniejszych targów mody w Europie. Odzieżowa firma z Niemiec jest stałym wystawcą berlińskiej imprezy, a Ergo Store rokrocznie odpowiada za produkcję jej stoiska.

Podczas targów w 2020 roku, na stanowisku More&More dominowały złoto i róż. Intensywna kolorystyka przyciągała uwagę targowych gości. Charakterystycznym elementem stoiska był bar ze stołkami, do przygotowania którego wykorzystaliśmy mosiądz, dębowy blat oraz płyty MDF.

Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe? Blog Ergo Store Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe?

O czym warto pamiętać planując stoisko reklamowe?

Stoisko targowe powinno być projektowane z myślą o przyciągnięciu jak największej liczby potencjalnych klientów. Ma być intrygujące, ciekawe ale przede wszystkim skuteczne. Wyróżnić można także kilka praktycznych zasad dotyczących projektowania takich stoisk:

  • Zachowaj dystans – dzięki dobrze oddzielonej przestrzeni klient rozmawiający z przedstawicielem firmy zyskuje poczucie prywatności.
  • Odpowiednia aranżacja i umeblowanie – wewnątrz powinno się umieścić stolik, krzesełka, standy z materiałami reklamowymi a jeśli przestrzeń na to pozwala można pomyśleć o sofach wypoczynkowych lub przymierzalniach.
  • Zapewnij wygodny dostęp do przedstawicieli firmy – idealnym rozwiązaniem mogą się okazać stoiska targowe półwyspowe, narożne, szeregowe.
  • Małe zaplecze – tu można przechować wszelkie akcesoria, które nie powinny gromadzić się w przestrzeni otwartej dla odwiedzających.
  • Nowoczesne oświetlenie – odpowiednie doświetlenie stoiska targowego jest niezbędne, ze względu na komfort odwiedzających a także na podświetlenie naszych bannerów lub produktów.
  • Darmowe gadżety – upominek reklamowy to coś, co pozostanie z klientem na dłużej. Warto więc wyposażyć się w darmowe gadżety reklamowe, najlepiej oznakowane logotypem.

Gdzie promować swoją firmę?

W czasie pandemii, targi branżowe musiały wstrzymać swoją działalność. Na szczęście, obecnie możemy wracać do tego typu wydarzeń. Ludzie chcą wyjść z domu, kupowanie w internecie nas już nie satysfakcjonuje. Dlatego jest to dobry czas na to by spotkać się z klientami “w realu”. Swoich sił możemy wypróbować na międzynarodowych lub krajowych targach branżowych. Jeśli nie masz możliwości wzięcia udziału w tego typu wystawach, możesz zainteresować się mniejszymi eventami biznesowymi, gdzie również możesz postawić swoje stoisko promocyjne.

Promocja marki dzięki pop-up store

Innym “stoiskiem reklamowym” może być tzw. pop-up store. To idea tworzenia unikatowych sklepów, które działają tylko przez określony czas. Tego typu akcje, na Zachodzie mają już kilkuletnią tradycję. W Polsce, pop-up store jest zjawiskiem stosunkowo nowym, ale z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Jak przygotować taki pop-up? Nie jest to łatwe, potrzeba wiele kreatywności by tymczasowy sklep zwrócił się w kosztach. Dlatego warto projekt zlecić firmom, których wieloletnie doświadczenie pozwala na spełnienie naszej wizji doskonałego pop-upu.

Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe?

Foto: offoncommerceday.com

Jak zaplanować stoisko promocyjne na targi branżowe?

Foto: streetplanneur.com

Mamy niemal nieograniczone możliwości projektując stoiska reklamowe lub pop-up store. Jednak nie jest to zadanie dla każdego, trzeba wykazać się kreatywnością, a także posiadać odpowiednie zasoby technologiczne oraz umiejętności techniczne. Biorąc stały udział przy tworzeniu przestrzeni dla sklepów stacjonarnych znamy wymagania naszych klientów i założenia dotyczące konceptu wnętrz. Dzięki temu możemy budować spójny wizerunek marki na targach modowych. Stoiska reklamowe powinny jak najbardziej wpisywać się w estetykę danego sprzedawcy.

Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane projektem i produkcją stoiska na wydarzenia targowe. Napisz do nas lub zadzwoń.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.