Home » Blog » Jak zaangażować zmysły klienta sklepu?

12.05.2016

Jak zaangażować zmysły klienta sklepu?

Twórcy sklepowych konceptów lubią odwoływać się do naszego wzroku i słuchu. Branża retail sięga dziś jednak coraz częściej po nietypowe rozwiązania, które mogą skutecznie wciągnąć klienta.

W wypadku grup produktów takich jak artykuły spożywcze, kosmetyki czy sprzęt grający wykorzystanie ludzkich zmysłów jako zachęty do zakupu było naturalną konsekwencją. Na podstawowym poziomie produkty te bowiem mają oddziaływać na zmysły nabywcy. Dziś marketing sensoryczny wkracza jednak do handlu detalicznego szeroko otwartymi drzwiami, sięgając nawet po wszystkich pięć zmysłów klienta.

Przykładem może być świąteczna witryna Bloomingdale’a w Nowym Jorku. W 2015 r. odbiła się ona szerokim echem, dzięki niekonwencjonalnemu zaangażowaniu wszystkich zmysłów potencjalnych klientów. Najpierw przechodnie zachęcani byli do wizyty dźwiękami muzyki granej na żywo. Po zbliżeniu się do sklepu angażowano zmysł węchu – przy wejściu w powietrzu unosił się specjalny świąteczny „zapach Bloomingdale’a”. Kiedy przechodzień stawał naprzeciw witryny sklepowej wzrok napotykał na misterną aranżację: świąteczne kwiatowe „rzeźby” autorstwa Jeffa Leathama… Sklepu na nowojorskiej Lexington Avenuenie dało się nie zauważyć.

Zmysły klientów w niestandardowy sposób angażowali już ekologiczna firma kosmetyczna Lush, ekskluzywny Burberry, jak i sportowy gigant, Nike. Firmy te, podobnie jak rosnąca rzesza przedstawicieli branży retail coraz chętniej inwestują w charakterystyczne rozwiązania, które mogą stać się znakiem rozpoznawczym wnętrza sklepu: odpowiednio dozują zapachy czy bardziej świadomie stosują audiomarketing. Kluczowy wciąż jednak pozostaje oryginalny design.

Firma Ergo Store dzięki doświadczonemu zespołowi specjalistów oraz zaawansowanemu procesowi zarządzania projektami jest przygotowana na realizację różnorodnych zleceń, także autorskich. Nasze usługi kierujemy do klientów sieciowych, jak i indywidualnych.

(fot.: uk.lush.com)

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.