Home » Blog » Jak zaprojektować sklep sportowy?

27.12.2021

Jak zaprojektować sklep sportowy?

Aktywność fizyczna staje się coraz ważniejszym elementem życia dla wielu ludzi. Tym samym zwiększyło się zapotrzebowanie na sklepy sportowe. Konsumenci mają wobec nich niemałe oczekiwania. Punkty sprzedażowe, chcąc zaspokoić potrzeby zarówno profesjonalistów jak i amatorów, muszą zapewnić bogatą ofertę produktów.

Produkcja wyposażenia sklepu sportowego

Sklep sportowy wymaga funkcjonalnego i czytelnego projektu, meble ekspozycyjne powinny uwzględniać zróżnicowane gabaryty sprzedawanych produktów. Visual merchandising narzuca zastosowanie pewnych standardowych rozwiązań, które często trzeba interpretować w zależności od charakteru sklepu. Uniwersalną zasadą jest zapewnienie ergonomicznej przestrzeni, stworzenie miejsca, które będzie komfortowe dla kupujących oraz dla pracowników. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, sklepy sportowe muszą być gotowe, aby dostosowywać się do szybko zmieniających się trendów.

Główne zmiany asortymentu sklepów sportowych wyznaczają sezony: zima oraz lato. To właśnie wtedy zachodzą największe reorganizacje kolekcji. Specyfika tego rodzaju punktu handlowego wymusza więc elastyczność w kwestii planowania ekspozycji. Wyzwania, które napotykamy w projektowaniu sklepów sportowych dotyczą głównie praktycznego rozplanowania przestrzeni oraz zastosowania właściwych mebli sklepowych. Często towary z tej samej grupy znacząco różnią się rozmiarami, a zasady wymagają, by eksponować je w swoim sąsiedztwie. Tu pomocne okazują się regały sklepowe z półkami, które można wymieniać w zależności od potrzeb przestrzennych. Tego typu meble ekspozycyjne produkujemy od podstaw, najmniejszy detal może znacząco ułatwić pracę obsługi sklepu. W projekcie należy uwzględnić nie tylko praktyczny układ półek i haczyków, ale również łatwość ich przestawiania. Ponadto meble powinny być mobilne, tak aby ich przesunięcie w inne miejsce zajęło kilka sekund.

Produkcja sklepu sportowego dla marki Burton

W IV kwartale 2020 r. wyprodukowaliśmy flagowy sklep snowboardowej marki Burton w Sztokholmie. Otwarty 15 października 2020 sklep jest częścią tzw. Burton Hubu – specjalnego konceptu, będącego połączeniem sklepu stacjonarnego, showroomu i biura. Nasz projekt dla marki Burton to nie tylko sklep tej marki w Szwecji, ale również oficjalna siedziba firmy w tym kraju.

Ekipa Ergo Store była odpowiedzialna za produkcję mebli do sklepu sportowego, opracowanie dokumentacji technicznej, a także montaż mebli i wyposażenia. Mając na uwadze częste zmiany ekspozycji, zaprojektowaliśmy regały ścienne z dużą ilością otworów montażowych. Dzięki temu obsługa sklepu z łatwością będzie mogła dobierać wysokość półek, ich ilość a także dowolnie komponować ich układ. Regały rozciągają się od podłogi aż do sufitu, zwiększa to ilość miejsca na pokazywanie produktów. Regały wykonaliśmy z drewna, które nadaje temu miejscu przytulny, zimowy charakter.

Produkcja sklepu sportowego dla marki Burton

Duża ilość mebli ekspozycyjnych w sklepie sportowym ułatwia rozplanowanie zróżnicowanego asortymentu. W takich miejscach musimy znaleźć przestrzeń dla małych akcesoriów, przez ubrania i buty aż po wielkich gabarytów sprzęt sportowy tj. deski snowboardowe, narty itd. Poza regałami ściennymi, wyprodukowaliśmy również stoły i szafki na kółkach, które z łatwością można przesuwać.

Produkcja sklepu sportowego dla marki BurtonProdukcja sklepu sportowego dla marki Burton

Jedną z kluczowych zasad projektowania sklepu sportowego jest prostota. Zbyt wiele elementów czy to dekoracyjnych czy nadmiar kolorów nie będą w tym przypadku odpowiednie. Pracując dla Burton postawiliśmy na minimalizm, w głównej mierze przeważa tu barwa drewna oraz przybrudzonej bieli. Kolory wewnątrz są stonowane, jedynymi elementami dekoracyjnymi są dyskretnie umiejscowione grafiki snowboardzistów. Nie utrudniają jednak one poszukiwań odpowiedniego sprzętu.

Produkcja wyposażenia sklepu sportowego

Sklep jest jasny i przestronny. Białe oświetlenie nie jest jednak zbyt rażące ani zbyt ciemne. Ponadto wybrane elementy sklepy rozjaśnia światło punktowe pochodzące z industrialnych lamp.

Produkcja sklepu sportowego dla marki Burton

Jak przygotować się do produkcji sklepu sportowego?

Projekt sklepu sportowego wymaga dużego doświadczenia i szerokiej wiedzy z visual merchandisingu, a także wsparcia profesjonalnej ekipy technicznej. Grupa Ergo Store od wielu lat zajmuje się kompleksowym wyposażaniem powierzchni komercyjnych. Nasi specjaliści od A do Z zrealizują projekt sklepu sportowego. Zapraszamy do kontaktu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.