26.03.2018

Jak zaprojektować witrynę sklepową, która sprzedaje?

Klient kupuje oczami. Nawet najlepszy produkt trudno sprzedać bez odpowiedniej oprawy wizualnej – jej niezwykle ważną częścią jest witryna sklepowa. Od jej wyglądu zależy czy klient zdecyduje się odwiedzić nasz sklep. Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa może wypromować mniej popularny produkt,  zainteresować klientów wyprzedażą czy nowościami w ofercie.

Jakie elementy witryny mają znaczenie?

Przy projektowaniu witryny sklepowej liczy się każdy detal: oświetlenie, kształt, kolorystyka, rozmieszczenie mebli, a także spójność z przekazem marki.

Elementem wymagającym szczególnej uwagi są materiały. Powinny być spójne z całością projektu oraz charakterem produktów i usług, które oferujemy. Całkiem inne materiały zastosujemy w kawiarni, a inne w sklepie z narzędziami. Warto też pamiętać o aspektach praktycznych – materiały powinny być odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz ewentualne uszkodzenia. Istotne jest czy nasza witryna ma mieć tradycyjny, czy nowoczesny charakter. W tym drugim przypadku warto rozważyć np. użycie szkła. Szklana witryna pozwala zobaczyć, co dzieje w środku, tym samym zachęcić do wejścia. Dodatkowo, osoby znajdujące się wewnątrz mogą obserwować co dzieje się w otoczeniu danego lokalu.

Witryna sklepowa to narzędzie zwiększające sprzedaż, dlatego jej projekt powinien być zintegrowany z prowadzonymi działaniami marketingowymi. Możemy wykorzystać rekwizyty, które oddziałując na wzrok i inne zmysły klienta, będą jednocześnie przekazywać pewną obietnicę. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep z butami, promując letnią kolekcję, możemy umieścić na wystawie piasek i plażowe rekwizyty. Klient, u którego uda się nam wywołać pozytywne skojarzenia związane z  wakacjami, odpoczynkiem i beztroską z pewnością będzie bardziej skłonny do zakupu.

Przy projektowaniu witryny przydaje się znajomość psychologii sprzedaży oraz visual merchandisingu. Dlatego warto postawić na współpracę ze specjalistami, którzy mają odpowiednie kompetencje i zadbają o stworzenie atrakcyjnej wystawy od A do Z.

Firma Ergo Store z chęcią podejmie się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Zobacz również: Sztuka ekspozycji produktów na witrynie sklepowej

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków