13.03.2025
Przejrzystość łańcucha dostaw uznaje się za jeden z najważniejszych trendów w handlu detalicznym w 2025 roku.
To konsekwencja coraz większego zainteresowania konsumentów pochodzeniem produktów, które kupują. Odpowiedź na rosnącą świadomość ekologiczną, ale także wymóg w kontekście zapewnienia jakości produktów.
Przejrzystość łańcucha dostaw (ang. supply chain transparency) polega na zapewnieniu widoczności i dostępności informacji na temat pochodzenia surowców, procesów produkcyjnych, transportu oraz dystrybucji produktów na każdym etapie łańcucha dostaw. Oznacza to, że firmy mogą śledzić i udostępniać informacje dotyczące warunków produkcji, zgodności z normami etycznymi i środowiskowymi oraz jakości dostarczanych komponentów.
Badanie Nielsena pokazuje, że 26 proc. kupujących ma trudności ze znalezieniem zrównoważonych produktów na półce. Przejrzystość łańcucha dostaw pomaga budować zaufanie wśród konsumentów, którzy coraz częściej oczekują, że produkty będą pochodzić z etycznych źródeł.
Co składa się na przejrzystości łańcucha dostaw?
Jakie są pozytywne konsekwencje przejrzystego łańcucha dostaw?
Przejrzystość łańcucha dostaw niesie jednak za sobą również pewne ryzyka:
Przejrzystość łańcucha dostaw w branży produkcji mebli sklepowych oznacza pełną widoczność i kontrolę nad każdym etapem procesu – od pozyskania surowców, przez produkcję, aż po dostawę i montaż mebli u klienta. Oznacza to informowanie o źródłach drewna i materiałów używanych do produkcji, a także zapewnienie zgodności z ekologicznymi i etycznymi standardami.
Jako firma zajmująca się projektowaniem i produkcją mebli sklepowych, mamy świadomość, jak ważne jest wykorzystywanie surowców o odpowiedniej certyfikacji. Wykorzystywane przez Ergo Store surowce drzewne pochodzenia leśnego posiadają certyfikat FSC, który potwierdza, że produkt pochodzi z obszarów, na których nie panuje gospodarka rabunkowa wobec obszarów leśnych.
Przejrzystość łańcucha dostaw w branży produkcji mebli sklepowych to także zrównoważone praktyki, takie jak współpraca z dostawcami przestrzegającymi norm środowiskowych i społecznych, a także jasna komunikacja z klientami, obejmująca informowanie o użytych materiałach, procesie produkcji i śladzie węglowym gotowych produktów.
20.03.2025
Projekt, który zakończyliśmy w lutym 2025, to shop-in-shop w renomowanym wielomarkowym sklepie odzieżowym, Modepark Röther.