Home » Blog » Showrooming – zagrożenie czy szansa dla Twojego sklepu?

18.11.2015

Showrooming – zagrożenie czy szansa dla Twojego sklepu?

Trend nazywany showrooming to efekt wpływu internetu na zwyczaje zakupowe współczesnych konsumentów. Terminem tym określa się zachowanie kupującego, który wprawdzie wybiera się do stacjonarnego sklepu, ale tylko w celu obejrzenia produktu, a nie jego zakupu. Ogląda, dotyka, sprawdza towar, a w przypadku ubrań – przymierza. Na testowaniu jednak się kończy. Transakcja jest finalizowana w internecie.
Wielu detalistów obawiało się, że showrooming może zagrozić stacjonarnym sklepom. Zwłaszcza w dobie dominacji mobilnego internetu – przebywając w sklepie możemy błyskawicznie sprawdzić na naszym smartfonie czy i gdzie dany produkt można kupić taniej.
Tradycyjne sklepy jednak nie zniknęły. Zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych współistnieją obok siebie. Wykształcił się nawet przeciwny trend, czyli webrooming. Zgodnie z nim, internet wykorzystujemy do zbierania informacji i opinii o produktach, ale zakupu dokonujemy w stacjonarnym sklepie.
Badania zwyczajów zakupowych przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazują, że 60 procent konsumentów przegląda informacje o towarach w internecie, a potem dokonuje zakupu w sklepie, a 51 procent robi odwrotnie – ogląda produkty w sklepie, a kupuje online.
Nowe technologie nie muszą być zagrożeniem dla tradycyjnych sklepów, wręcz przeciwnie – mogą być szansą i motywacją do zmian – wyjściem naprzeciw nowym potrzebom konsumentów. Eksperci wskazują, że pojawienie się trendów takich jak showrooming powinien skłonić detalistów do następujących działań:

  • integracja oferty online i stacjonarnej – te same produkty powinny być dostępne w sklepie i internecie,
  • zintegrowanie kanałów sprzedaży – klient powinien mieć możliwość kupna produktu online i odebrania go w sklepie, ale również zamówienia produktu w sklepie z dostawą do domu,
  • odpowiednie szkolenie sprzedawców i wyposażenie ich w nowoczesne narzędzia, po to by konsumenci mogli w sklepie dowiedzieć się więcej niż sami są w stanie znaleźć w sieci – sprzedawca powinien być dla konsumenta przewodnikiem i opiekunem – to już nie handlowiec, tylko concierge.

Jeśli klient poczuje się w Twoim sklepie wyjątkowo, będzie chciał do niego wracać. Dlatego powinieneś zaoferować mu unikalne doświadczenia – wystrój, zapach – to one najbardziej działają na zmysły i emocje. Internet takich przeżyć nie jest w stanie zapewnić.

Czytaj również

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

The future of shopping centers - trends and forecasts
zobacz więcej

02.10.2019

Przyszłość centrów handlowych – trendy i prognozy

Centra handlowe przyszłości to miejsca, do których nie będzie się przyjeżdżać tylko na zakupy, ale również, a może przede wszystkim, po unikalne doświadczenia i przeżycia.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.