„Bio”, „Eko” i „organic” to coraz modniejsze słowa, także w branży retail. Co jednak oznaczają w praktyce? Prezentujemy wybrane proekologiczne rozwiązania, które stosują dziś najbardziej świadomi inwestorzy, projektanci i producenci salonów sklepowych.
Projektanci nie kryją: stworzenie sklepu ekologicznego od podłogi po sufit to czaso- i pracochłonne wyzwanie. Wnętrze salonu trzeba bowiem projektować nie tylko pod kątem optymalnego wykorzystania przestrzeni do prezentacji oferty i wygody klientów. W estymacje włącza się także koszty energetyczne oraz poszukiwania producentów i dostawców materiałów o odpowiednich certyfikatach.
Na co więc zwracać uwagę? Wybierając drewno, które chcemy zastosować we wnętrzu sklepu, warto upewnić się, że posiada ono certyfikat FSC. Jest to certyfikat przyznawany m.in. drzewnym produktom pochodzenia leśnego. Zalicza się do nich meble, papier, pokrycia podłogowe, okna i drzwi. O jego przyznaniu decyduje sposób pozyskiwania danego surowca. Jak podaje portal konsument.pl, ponad 148 mln ha lasów na świecie jest obecnie certyfikowanych zgodnie ze standardami FSC i aż 21 tys. firm branży drzewnej i papierniczej posiada ten certyfikat. Warto zwrócić również uwagę na techniki barwienia drewna.
Równie istotną kwestią jest dobór oświetlenia. Energooszczędne światło we wnętrzach sklepowych to kolejne wyzwanie. Sprowadza się ono do skrupulatnego przeliczenia natężenia światła, przemyślanego doboru lamp i energooszczędnych systemów oświetlenia sali sprzedażowej. W miarę możliwości, należy wybierać przeszklone pomieszczenia, które pozwalają wpuścić jak najwięcej światła dziennego do sklepu. Mając to na uwadze, warto również zastanowić się zawczasu nad położeniem przyszłego sklepu. Ekspozycja ze strony południowej dostarczy mu naturalne światło.
Warto też pamiętać, żeby torby jednorazowego użytku, które stosowane są przez sklep były w pełni biodegradowalne i kompostowalne, a etykiety cenowe – wykonane z papieru uzyskanego z recyklingu.
Wejście i poruszanie się po lokalu nie powinno też sprawiać problemów osobom niepełnosprawnym. To kryterium nie powinno jednak podlegać pod jakikolwiek trend – powinno być etycznym i estetycznym standardem.
Wbrew utartym przekonaniom, wnętrze wykonane z uwzględnieniem powyższych kryteriów może reprezentować wiele stylów: od rustykalnego, poprzez wysmakowane retro, aż do wyrazistego minimalizmu, często ultranowoczesnego. Przemyślaną inwestycję na etapie projektowania docenią klienci, którzy zwracają uwagę nie tylko na jakość oferowanego asortymentu, jak i sposób i środki, za pomocą których jest on eksponowany. To ci klienci mogą stać się w przyszłości najwierniejszymi mecenasami marki.
Mając na względzie wzrost świadomości ekologicznej w branży retail, firma Ergo Store gwarantuje dostęp do najnowszych technologii oraz rozwinięte zaplecze organizacyjne. Współpracujemy m. in. z firmami produkcyjnymi, studiami architektonicznymi, firmami transportowymi i budowlanymi. Dzięki temu Ergo Store spełnia najwyższe kryteria w zakresie jakości produkowanego wyposażenia, standardów bezpieczeństwa, komunikacji z klientem oraz terminowości realizowanych zadań. Jesteśmy również otwarci na konsultacje na temat materiałów stosowanych do produkcji oraz wdrażanie i modyfikowanie nowych trendów pod kątem proekologicznych rozwiązań.
Zobacz również: https://ergostore.pl/blog/wnetrze-sklepu-przyszlosci-zdecydowanie-eko/
Zdjęcia: Forest Stewardship Council A.C/www.us.fsc.org
21.11.2024
Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?
14.11.2024
Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.