Home » Blog » Wnętrze sklepu przyszłości? Zdecydowanie eko

23.02.2016

Wnętrze sklepu przyszłości? Zdecydowanie eko

Meble, akcesoria czy przedmioty codziennego użytku oceniamy pod kątem ich estetyki, ceny i trwałości. Do tego zestawienia coraz częściej dołącza czwarte kryterium. To, czy dany przedmiot został wykonany z zastosowaniem zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska metod produkcji to warunek, który przed zakupem stawiają dziś nie tylko indywidualni klienci, ale i firmy dbające o swój wizerunek.

Trendy we wnętrzach sklepowych – zrównoważony rozwój

Do mody na zrównoważony rozwój, czyli sustainability i ekologiczne projekty przyczynił się bez wątpienia kryzys, ale i współczesne megatrendy, czyli najważniejsze trendy o globalnym zasięgu. Składają się na nie m.in. urbanizacja, społeczeństwo informacyjne, ekologia i zdrowie. W styczniu br. podczas Międzynarodowych Targów Mebli i Wyposażenia Wnętrz w Kolonii podkreślano, że ekologiczny megatrend ma na celu ochronę zasobów naturalnych także poprzez produkowanie solidnych i trwałych mebli zgodnie z zasadami strategii zrównoważonego rozwoju. Podobne stanowisko przyjmują organizatorzy Sztokholmskich Targów Meblarskich i Oświetleniowych. Odbywające się w lutym targi to największa i najważniejsza impreza branży meblarskiej i oświetleniowej w Skandynawii, zarówno dla firm jak i prywatnych gospodarstw. Motyw przewodni sztokholmskich targów mówi wszystko: „Nature is back for good!”.

Postaw na materiały ze źródeł odnawialnych!

Zarówno w wypadku kolońskich, jak i sztokholmskich targów, wiele prezentowanych mebli i akcesoriów stanowi odpowiedź na kilka megatrendów jednocześnie. Produkowane według zasad zrównoważonego rozwoju przedmioty będą więc odpowiadać potrzebom dzisiejszego społeczeństwa mobilnego. Stoły będą miały możliwość regulacji wysokości, a źródła światła będą jak najbardziej przyjazne ludzkiemu, zmęczonemu pracą przy komputerze oku. Ważne są też surowce. Meble wykonane według reguł zrównoważonego rozwoju tworzy się z materiałów ze źródeł odnawialnych, czyli takich, których zbiory odbywają się co 10 lat lub krócej. To m.in. bambus i korek. Przedmioty wykonane z tych surowców znajdują się dziś w niejednym domu.

Z bambusa skorzystała też m.in. Puma w swoich outletach. Inny gigant odzieżowy – Zara – zapewniał niedawno, że ma w planach współpracę z ośrodkami badawczymi skupionymi na technologiach odzyskiwania surowców. Do 2020 r. firma ma w planach zmienić większość swoich sklepów na bardziej wydajne ekologicznie. Zaś IKEA, jedno z największych na świecie przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą detaliczną mebli, ogłosiło w styczniu, że zamierza wprowadzić usługę reperacji swoich produktów lub oddania ich do recyklingu. Taką deklarację złożył Steve Howard, szef departamentu zrównoważonego rozwoju w szwedzkiej firmie. Takie stanowiska są dziś sygnałem, że w obliczu globalnych zmian środowiska i megatrendów także najwięksi gracze rynku detalicznego decydują się na zmianę swojej polityki.

Estetyka może iść w parze z etyką. Masz już pomysł na wnętrze swojego sklepu w tym duchu? Zrealizujemy je dla ciebie. Od ponad 9 lat aranżujemy salony sklepowe, projektujemy i produkujemy systemy meblowe oraz zapewniamy transport mebli w dowolne miejsce w Polsce, na terenie Unii Europejskiej oraz w Rosji i na Ukrainie.

Zobacz również: Sklep przyszłości – technologiczne nowości ze świata

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.