01.09.2021

Sztuka ekspozycji produktów na witrynie sklepowej

Odpowiednia ekspozycja produktów na witrynie sklepowej może znacząco zwiększyć ich sprzedaż. Sztuka ekspozycji to przemyślany od A do Z proces, opierający się na badaniach rynku dotyczących zachowań konsumenckich. Witryna jest zaproszeniem do wnętrza sklepu, zaprojektowana zgodnie z zasadami visual merchandisingu pomoże przyciągnąć nowych klientów.

Jakich błędów unikać przy ekspozycji towarów na witrynie?

Bardzo ważną zasadą jest „podłoga witryny nie jest odpowiednim miejscem ekspozycji”. W domu ubrania przechowujemy w szafie, nie leżą one na podłodze, a jeśli tak to nasz umysł uznaje to za bałagan. Obniża to subiektywną wartość produktu. Podświadomie umniejszamy jego rangę i nie postrzegamy go jako produktu „z górnej półki”. Towar leżący na podłodze znajduje się poza zasięgiem wzroku, przeważnie nie jest zauważany przez klientów.

Podczas projektowania witryny sklepowej warto przyjąć za przewodnią zasadę „less is more”. Zbyt wiele produktów na każdej możliwej płaszczyźnie sprawi wrażenie nieładu. Umieszczenie jak najwięcej towarów na wysokości wzroku przeciętnego człowieka jest ważniejsze niż aranżacja podłogi. Podłoga nie jest punktem, który przyciągnie uwagę pędzących przechodniów.

Jeśli zależy nam by podłoga witryny skupiła na sobie uwagę, możemy zastosować ku temu kubiki ekspozycyjne, skrzynie, stoliki, postumenty, pudła czy specjalne meble zaprojektowane do ekspozycji towarów. Takie proste zabiegi sprawiają, że dany sklep troszczy się o produkt, który ma trafić w ręce potencjalnego klienta.

Sztuka ekspozycji produktów na witrynie sklepowej Sztuka ekspozycji produktów na witrynie sklepowej

Foto: Gucci

Jak eksponować drobne przedmioty?

Produkty małych gabarytów to najtrudniejsze przedmioty do eksponowania. Trzeba się nagimnastykować, aby zostały zauważone. Oto kilka rad:

  • Drobny towar umieść na wysokości oczu – przyjmuje się wysokość od 70 do 180 cm. Można użyć do tego odpowiednie meble ekspozycyjne, postumenty itd.
  • Zawężenie pola widzenia skupi uwagę na danej rzeczy – stwórz „ramę”, która przyciągnie wzrok na dany produkt. Na witrynie można ją stworzyć odpowiednimi elementami: maskownicami, grafikami, meblami, kubaturami. Dzięki temu zmniejszysz za duże okno.
  • Multiplikacja produktu – grupowanie produktów podobnych do siebie powiększa ich objętość a pośrednio podnosi widoczność.
  • Ekspozytor to przyjaciel małych produktów – wszelkiego rodzaju narzędzia ekspozycyjne dają informacje „nie leżę tu przypadkiem”. Przyciąga to zainteresowanie klienta daną rzeczą i nasuwa pytanie „dlaczego to tutaj leży?”.
  • Zadbaj o odpowiednie oświetlenie – tu niezbędne mogą okazać się reflektory z możliwością regulacji kierunku. Oświetlenie wydobywa produkty.

Odpowiednia ekspozycja towarów na witrynie to sztuka, która wpływa na wyniki sprzedaży. Doświadczone firmy, takie jak Ergo Store, mogą Wam dużo podpowiedzieć i pomóc. Zapraszamy do współpracy marki, które potrzebują pomocy w tym zakresie.

Zobacz również: Jak wykorzystać mapy ciepła (heat maps) do aranżacji wnętrza i rozmieszczenia produktów w sklepie

 

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    test
    zobacz więcej

    03.04.2025

    Ergo Store dla marki More & More: seria produkcji w Niemczech

    W styczniu i lutym 2025 r. przygotowaliśmy kolejną serię sklepów More & More w Niemczech. Objęła ona jedenaście miast, w tym m.in. Mannheim, Kaiserslautern, czy Baden Baden.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków