Home »
Deprecated: Korzystanie z category_link uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.5.0! Zamiast tego użyj term_link. in /home/users/hlozie02/public_html/domains/ergostore.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5088
Blog » Jak wykorzystać mapy ciepła (heat maps) do aranżacji wnętrza i rozmieszczenia produktów w sklepie

25.03.2020

Jak wykorzystać mapy ciepła (heat maps) do aranżacji wnętrza i rozmieszczenia produktów w sklepie

Mapy ciepła (heat maps) to forma wizualnej prezentacji zachowań klientów w sklepie za pomocą kolorów o różnym stopniu intensywności. Dzięki mapom możemy analizować różne aspekty funkcjonowania sklepu, a także optymalizować sprzedaż.

Poniżej opisujemy dwa przykłady zastosowania heat maps.

Prezentacja danych o sprzedaży

Mapy ciepła umożliwiają sprawdzenie jak dużo produktów z naszych zasobów magazynowych zostało sprzedanych. Możemy sprawdzić które miejsca generowały największą sprzedaż. Dysponując takimi danymi, właściciel sklepu może zoptymalizować zasoby sklepu, np. przenieść produkty z miejsc o niższej sprzedaży do tych, gdzie potencjał jest większy, obniżyć ceny, wprowadzić promocje i rabaty czy ograniczyć zamówienia tych produktów, które notują słabe wyniki sprzedaży.

Regulowanie cen (pricing)

Rozmieszczenie produktów według klucza cenowego to jedna z taktyk visual merchandisingu. Jej elementem jest m.in. umieszczenie tańszych produktów w pobliżu materiałów POS, a droższych na końcu sklepu, aby klient trafiał na nie na końcu swojej drogi zakupowej.

Kolejna taktyka to umieszczanie blisko siebie produktów o zbliżonych cenach.  Przykładowo, jeśli zestawimy spodnie za 100 euro ze spodniami za 20 euro, klient może wpaść w zakłopotanie i zacząć się zastanawiać skąd wynika taka rozbieżność. Celem  sprzedawcy powinno być ukierunkowanie konsumenta na działanie, a nie na analizowanie.  Mapy ciepła pozwalają na sprawdzenie, w których miejscach sklepu ceny produktów mogą być źle zbalansowane. To pozwala na bardziej efektywnie zarządzanie asortymentem produktów i ewentualne przesunięcia produktów.

To tylko dwa przykładowe zastosowania map ciepła. Zaletą tego narzędzia jest prezentowanie w prosty i przejrzysty sposób danych, które nierzadko są złożone i skomplikowane. Mapy ciepła to „tajna broń” w rozwiązaniach analitycznych, pozwalająca zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Foto: tickto.weebly.com

Czytaj również

testW wyjątkowym czasie
zobacz więcej

24.03.2020

W wyjątkowym czasie

Jednym z najważniejszych priorytetów naszej firmy od początku było bezpieczeństwo pracowników i klientów.

testOmnichannel – klucz do nowoczesnej sprzedaży
zobacz więcej

11.03.2020

Omnichannel – klucz do nowoczesnej sprzedaży

Omnichannel to dziś jedno z najważniejszych pojęć kojarzonych z nowoczesną sprzedażą.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.