13.08.2019

Trzy pomysły na urządzenie sklepu o małej powierzchni

Mały sklep, mały budżet? Przygotowanie sklepu nie musi wcale kosztować fortunę. Małe budżety, a nawet małe przestrzenie mogą okazać się błogosławieństwem, ponieważ wymagają od projektantów większej kreatywności. Efektem mogą być ciekawe, nieszablonowe projekty, które przykują uwagę klienta. Stawiając na kreatywność, zawsze jednak warto pamiętać o naczelnej zasadzie, aby wnętrze i wyposażenie sklepu było spójne z filozofią marki i jej grupą docelową. Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań, które mogą sprawdzić się przy projektowaniu sklepu o małej powierzchni.

Stwórz iluzję przestrzeni

Właściwe wykorzystanie kolorów i użycie luster pomoże uzyskać wrażenie większej przestrzeni. Warto zastosować kolory takie jak biel i pastele, które będą odbijać naturalne światło. Z kolei dobrze rozmieszczone lustra mogą poszerzyć przestrzeń wizualną w sklepie.  Do tego dodajmy duże okna i szklane drzwi, które pozwolą zatrzymać we wnętrzu więcej naturalnego światła. W takim otoczeniu nie tylko przestrzeń będzie wydawać się większa, ale również nasze produkty nowsze i świeższe.

Wykorzystaj przestrzeń nie tylko w poziomie, ale również w pionie

Od podłogi aż po sufit – pionową przestrzeń warto wykorzystać do zaprezentowania produktów tak, aby przyciągały one wzrok klienta. Warto zatrudnić profesjonalnego shopfittera, który zaprojektuje odpowiednio szafki oraz wolnostojące lady, nie zapominając o narożnikach lub środkowych filarach – miejscach odpowiednich do wyeksponowania mniejszych przedmiotów.

Wykorzystaj do maksimum przestrzeń podłogową

Zaplanuj swoją przestrzeń podłogową tak, aby klienci mogli swobodnie poruszać się po sklepie i jednocześnie mieli produkty w zasięgu wzroku. Dobry projekt potrafi znaleźć równowagę między dwoma celami: zapewnieniem optymalnego doświadczenia zakupowego klienta przy jednoczesnym uzyskaniu jak największego zysku z metra kwadratowego. Jednym z rozwiązań mogą być duże półki, które będą zaznaczać przejścia w sklepie, a jednocześnie ułatwią przemieszczanie się klienta pomiędzy produktami.

Przy przygotowywaniu sklepu o małej powierzchni warto trzymać się podstawowych zasad dotyczących projektowania, a jednocześnie można pomyśleć o nieszablonowych rozwiązaniach, dzięki którym nasza mała przestrzeń „ożyje”.  Firma Ergo Store ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wyposażeniu przestrzeni handlowych. Szukając najlepszych rozwiązań projektowych i technologicznych kierujemy się przede wszystkim potrzebą stworzenia przyjaznego środowiska sprzedaży. Chętnie podejmiemy się również niestandardowych projektów, wymagających nieszablonowych rozwiązań. Zapraszamy do kontaktu!

Zobacz również: Przestrzeń (pozornie) niepotrzebna. Jak wykorzystać ją wyposażając sklep?

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testKolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech
    zobacz więcej

    24.04.2025

    Kolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech

    Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków