Home » Blog » Visual merchandising a marka – wskazówki, które przyciągną uwagę klienta

01.09.2016

Visual merchandising a marka – wskazówki, które przyciągną uwagę klienta

Aranżacja przestrzeni handlowej ma kluczowy wpływ na to, jak klienci postrzegają markę. Salon handlowy może wiele zyskać korzystając z wiedzy, jaką niesie visual merchandising. Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę projektując wnętrze sklepu.

Specjaliści w dziedzinie shopfittingu i visual merchandisingu wymieniają często trzy formy, a zarazem obszary przeznaczone do aktywnej promocji sprzedaży i budowy pozytywnego wizerunku marki w sklepach stacjonarnych. Są to:

  1. Witryny sklepowe –niebanalnie zaprojektowane, są nie tylko efektownym, ale i efektywnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta. Tematyczne witryny sklepowe to dobra metoda na podkreślenie oryginalności i stylu wnętrza, a także charakterystycznych cech danej marki. Warto również zwrócić uwagę na komponenty użyte do wykonania witryny tematycznej. Naturalne tkaniny czy drewno będą kojarzyć się z solidnością, jaskrawe kolory mogą z kolei przyciągnąć młodszą klientelę. Nie zapominajmy też: witryna podlega zmianom tak, jak pogoda. Nie bagatelizujmy zmian pór roku projektując naszą witrynę.
  2. Półki i regały sklepowe – kiedy już uda się przyciągnąć uwagę klienta witryną, jego zainteresowanie podtrzymane zostanie dzięki solidnemu wyposażeniu wnętrza sklepu i optymalnej ekspozycji asortymentu. Systemy półkowe wykonane z dobrej jakości materiałów zostaną zauważone przez czujne oko klienta. Wykorzystując je do prezentacji asortymentu należy pamiętać, by montować je na wysokości dostępnej dla ludzkiego oka. Nie należy też umieszczać zbyt wielu produktów obok siebie – ich nadmierne zagęszczenie to sprawdzony sposób, żeby nasz klient stracił zainteresowanie tym, co mamy mu do zaoferowania.
  3. Przestrzeń „premium” – wyznaczona do ekspozycji najcenniejszych produktów w asortymencie sklepu. Użyteczne do tego będą stojaki wystawowe czy stoiska. Tu szczególnie sprawdzi się zasada „mniej znaczy więcej”.

Firma Ergo Store oferuje klientom kompleksową obsługę w zakresie projektowania i aranżacji, poczynając od planowania strategii sprzedaży marki i usług koncepcyjnych, poprzez wizualizacje 3D, pozwalające w realistyczny sposób zobaczyć przyszły wygląd projektowanej przestrzeni, aż po szczegółowe projekty wykonawcze umożliwiające wierne odtworzenie zamysłu klienta w realnej przestrzeni.

Zdjęcie: Wikipedia/Creative Commons Licence

Czytaj również

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

The future of shopping centers - trends and forecasts
zobacz więcej

02.10.2019

Przyszłość centrów handlowych – trendy i prognozy

Centra handlowe przyszłości to miejsca, do których nie będzie się przyjeżdżać tylko na zakupy, ale również, a może przede wszystkim, po unikalne doświadczenia i przeżycia.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.