01.09.2016

Visual merchandising a marka – wskazówki, które przyciągną uwagę klienta

Aranżacja przestrzeni handlowej ma kluczowy wpływ na to, jak klienci postrzegają markę. Salon handlowy może wiele zyskać korzystając z wiedzy, jaką niesie visual merchandising. Podpowiadamy, na co warto zwrócić szczególną uwagę projektując wnętrze sklepu.

Specjaliści w dziedzinie shopfittingu i visual merchandisingu wymieniają często trzy formy, a zarazem obszary przeznaczone do aktywnej promocji sprzedaży i budowy pozytywnego wizerunku marki w sklepach stacjonarnych. Są to:

  1. Witryny sklepowe –niebanalnie zaprojektowane, są nie tylko efektownym, ale i efektywnym sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta. Tematyczne witryny sklepowe to dobra metoda na podkreślenie oryginalności i stylu wnętrza, a także charakterystycznych cech danej marki. Warto również zwrócić uwagę na komponenty użyte do wykonania witryny tematycznej. Naturalne tkaniny czy drewno będą kojarzyć się z solidnością, jaskrawe kolory mogą z kolei przyciągnąć młodszą klientelę. Nie zapominajmy też: witryna podlega zmianom tak, jak pogoda. Nie bagatelizujmy zmian pór roku projektując naszą witrynę.
  2. Półki i regały sklepowe – kiedy już uda się przyciągnąć uwagę klienta witryną, jego zainteresowanie podtrzymane zostanie dzięki solidnemu wyposażeniu wnętrza sklepu i optymalnej ekspozycji asortymentu. Systemy półkowe wykonane z dobrej jakości materiałów zostaną zauważone przez czujne oko klienta. Wykorzystując je do prezentacji asortymentu należy pamiętać, by montować je na wysokości dostępnej dla ludzkiego oka. Nie należy też umieszczać zbyt wielu produktów obok siebie – ich nadmierne zagęszczenie to sprawdzony sposób, żeby nasz klient stracił zainteresowanie tym, co mamy mu do zaoferowania.
  3. Przestrzeń „premium” – wyznaczona do ekspozycji najcenniejszych produktów w asortymencie sklepu. Użyteczne do tego będą stojaki wystawowe czy stoiska. Tu szczególnie sprawdzi się zasada „mniej znaczy więcej”.

Firma Ergo Store oferuje klientom kompleksową obsługę w zakresie projektowania i aranżacji, poczynając od planowania strategii sprzedaży marki i usług koncepcyjnych, poprzez wizualizacje 3D, pozwalające w realistyczny sposób zobaczyć przyszły wygląd projektowanej przestrzeni, aż po szczegółowe projekty wykonawcze umożliwiające wierne odtworzenie zamysłu klienta w realnej przestrzeni.

Zdjęcie: Wikipedia/Creative Commons Licence

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków