12.07.2021
Witryna to swoiste zaproszenie do środka sklepu, jest najbardziej reprezentatywną częścią przestrzeni sklepowej. Przyciąga spojrzenia, budzi zainteresowanie a przede wszystkim promuje najnowsze produkty. Wydaje się więc, że witryna sklepowa to wysoko budżetowy projekt. Nie musi tak być. Poniżej podpowiemy jak za pomocą prostych i tanich rozwiązań podrasować sklepowe „wizytówki”.
Nie ma prostszego sposobu na urozmaicenie witryny sklepu niż naklejki. Za ich pomocą można odmienić nie tylko okna, ale i elewację budynku. To sposób nie tylko na zwiększenie atrakcyjności sklepu ale i na przekazywanie odpowiednich informacji klientom – np. o promocjach. Taką naklejkę możemy zaprojektować indywidualnie lub kupić gotowe wzory. Etykiety wykonywane są z materiału winylowego, odpornego zarówno na działanie klimatyzacji, promienie słoneczne, deszcz i mróz.
(Foto: behace.net)
Przesyt budzi zainteresowanie! Multiplikacja zwiększa siłę przekazu, nawet jeśli powtarzalny element wydaje się być banalny. Projektowanie wnętrz jak i muzyka posiadają swój rytm. W aranżacji przestrzeni rytm polega na stosowaniu wizualnego powtarzania. Aby osiągnąć ten efekt w projekcie można użyć powtarzania linii, form, kolorów czy faktur. Nadaje to wrażenie ruchu. Można do tego wykorzystać np. karteczki samoprzylepne, balony, parasolki czy inne elementy. Powtórzenie drobnych obiektów sprawi, że staną się one bardziej widoczne. Należy jednak pamiętać, że zbyt wiele powtórzeń może prowadzić do monotonii, a zbyt mało prowadzi do bezładu i chaosu.
Foto: twitter.com/Fendi/
Foto: windowdisplaybangkok.blogspot.com/
To bardzo tanie rozwiązanie, które możemy łatwo wykonać i zamontować. Dekoracje papierowe dają duże możliwości plastyczne. Możemy je wykorzystać w różnych odsłonach tematycznych czy sezonowych. Dobrze wyglądają w powtórzeniach. Trwa sezon wakacyjny, warto pomyśleć o letniej odsłonie witryny. Rzemiosło może być dobrym sposobem na udekorowanie przestrzeni. W internecie znajdziecie dużo przykładów witryn sklepowych, które są inspirowane morzem lub plażą.
Foto: adoroarquitetura.com.br/vitrines-de-natal/
Za pomocą fantazyjnych napisów możemy również przyciągnąć uwagę klientów. Nasza witryna może “mówić” – informować, pytać a nawet żartować. Za pomocą liter można ułożyć gry słowne, które będą intrygować przechodniów. Ciekawym rozwiązaniem może być również graffiti, które trafi do młodych ludzi. Litery (bądź całe napisy) możemy zrobić z wyposażenia sklepu. Na druciane formy liter naciągamy np. spodnie lub nakładamy inne produkty.
Foto: suadecoracao.com
Wyraziste kolory przyciągają wzrok, budzą zainteresowanie. Dzięki prostym zabiegom Twoja witryna sklepowa może przyćmić sąsiednie butiki. Nieraz wystarczy pomalowanie ściany odpowiednim kolorem, aby ściągnąć uwagę przechodnia. Nie musi to być duża powierzchnia, czasem dodanie jednego mocnego koloru sprawi, że okno sklepowe zyska wyjątkowy charakter.
Foto: www.voguebusiness.com
Siła tkwi w prostocie. Jednak trzeba zachować umiar i ostrożność. Visual merchandising nie musi być drogi, wystarczy dobre oko, wyobraźnia i trochę zdolności plastycznych, aby witryna wyglądała na ekskluzywne “zaproszenie” do sklepu. Częste zmiany witryny są bardzo ważne, wzbudzają zainteresowanie co z kolei generuje większy ruch w sklepie. Dlatego warto wiedzieć jak w prosty sposób odświeżyć przestrzeń sklepu stacjonarnego.
Ergo Store to specjaliści w zakresie projektowania wnętrz sklepowych i produkcji wyposażenia przestrzeni sklepowej. Ergo Store oferuje kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zapraszamy do kontaktu!
Zobacz również: Rola kolorów w projektowaniu sklepu
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.