13.11.2016

Wyposażenie sklepu z pomysłem. Zasady shopfittingu, które optycznie powiększą twój sklep

Dobrze zaprojektowane wnętrze sklepu jest kluczem do tego, aby sklep wydawał się bardziej przestronny i przyciągał więcej klientów. Istnieje wiele sposobów na to, aby optycznie powiększyć wnętrze sklepu, takich jak: stosowanie jasnych kolorów ścian, wykorzystanie lusterek i szkła, a także odpowiednie oświetlenie sklepu. Dzięki tym zabiegom nawet mały butik będzie wydawał się optycznie większy, co przyczyni się do poprawy doświadczenia zakupowego klientów oraz zwiększenia sprzedaży.

Jak wizualnie powiększyć sklep?

Zakup bądź wynajem lokalu w prestiżowej lokalizacji jest najczęściej dużą inwestycją, która daje szansę na wymierny zysk. Warto jednak pamiętać, że doświadczony shopfitter potrafi zmaksymalizować tę inwestycję. Jak? Podpowiadamy kilka sposobów na zdobycie dodatkowych metrów kwadratowych w naszym salonie.

1. Światło

Światło nie tylko prowadzi do celu. Odpowiednie oświetlenie naprawdę potrafi odmienić każde pomieszczenie. Dobrze zaprojektowane, odgrywa szczególnie ważną rolę właśnie w małych pomieszczeniach. Dzieje się tak m.in. dlatego, że odbite światło daje optyczny efekt większej przestrzeni. Jeśli pomieszczenie ma dobry dostęp do światła dziennego, można pomyśleć o wyposażeniu salonu w duże lustra. Efekt będzie olśniewający!

2. Porządek

Chaos zmniejsza przestrzeń wokół nas. Salon, w którym eksponujemy nasz asortyment, powinien rządzić się niezmąconym porządkiem. Kierując się zasadą „mniej znaczy więcej” w wyposażeniu sklepu z pewnością zyskamy odrobinę przestrzeni.

3. Kolory

Głębokie, nasycone kolory są wrogiem małych przestrzeni. Warto więc postawić na jasne, pastelowe barwy. Wyposażając niewielką przestrzeń sklepową warto pomyśleć o jasnych ścianach, podłogach czy dywanach.

4. W górę!

Mając do wyposażenia sklep o niewielkiej powierzchni, warto zrezygnować z typowych mebli, zaprojektowanych z myślą o wielkich sklepach sieciowych. Warto też meblować „w pionie”, a nie „w poziomie”. Pnące się w górę półki, wieszaki to dobre rozwiązanie. Przestrzenią do nietypowej, przyciągającej uwagę ekspozycji asortymentu może być nawet sufit.

5. Zrób miejsce

Choć do dyspozycji mamy niewielką przestrzeń, warto pamiętać, że można ją optycznie zwiększyć dobierając meble proporcjonalne wielkością do pomieszczenia. Nie należy też mebli stawiać zbyt blisko siebie. Zachowanie minimalnych odstępów między dobrze dobranymi do wysokości i szerokości pomieszczenia meblami z pewnością będzie pracować na naszą korzyść.

Firma Ergo Store z powodzeniem świadczy usługi z obszaru produkcji wyposażenia sklepowego, realizacji projektów i aranżacji przestrzeni sklepowej. Posiadamy doświadczenie w produkcji systemów ściennych i mebli wolnostojących, zapewniamy również ich transport i montaż, w kraju i za granicą. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Zobacz również: Pięć błędów shopfittingu, których lepiej unikać

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store przygotowało sklep More & More w Pradze
    zobacz więcej

    05.06.2025

    Ergo Store przygotowało sklep More & More w Pradze

    Do listy tegorocznych produkcji Ergo Store dla marki More & More dołączył sklep w prestiżowym domu towarowym Maestra House w Pradze. 

    testMeble multisensoryczne - dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów
    zobacz więcej

    29.05.2025

    Meble multisensoryczne – dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów

    Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków