Home » Blog » Zatrzymać klienta na dłużej, czyli dlaczego wyposażenie sklepu to klucz do sukcesu

22.03.2017

Zatrzymać klienta na dłużej, czyli dlaczego wyposażenie sklepu to klucz do sukcesu

Jak sprawić, żeby nasz sklep był pierwszym i ostatnim przystankiem na ścieżce zakupowej? Doświadczeni shopfitterzy podpowiadają, które czynniki mogą uatrakcyjnić markę w oczach odbiorców i zatrzymać ich na dłużej.

Rywalizacja w branży retail nie jest już tylko konkurencją pomiędzy sklepami stacjonarnymi. Dziś o klienta zabiegają ogromne centra handlowe. Silną konkurencją są również liczne sklepy internetowe. Co zrobić, żeby w dobie ostrej konkurencji sprawić, żeby w naszym sklepie klient spędził najwięcej czasu? Jakie metody sprawdzą się najlepiej w salonie odzieżowym? Jak pomóc zachęcić do siebie klientów tworząc odpowiednie wyposażenie sklepów?

W kluczowych okresach handlowych, jak gorący czas przedświąteczny, odwiedzający będą wkraczać do naszego sklepu z długą listą prezentów. Możemy zwiększyć szanse na to, że to właśnie u nas zaopatrzą się we wszystkie odzieżowe prezenty z zakupowej listy.

1. Optymalizacja wnętrza sklepu to klucz do sukcesu

Optymalizacja to o wiele więcej niż estetyczna aranżacja sklepowych mebli i asortymentu marki. Warto tu wziąć pod uwagę badania zachowań konsumenckich: osoby, które dokonały jednego nieplanowanego zakupu, są bardziej skłonne dokonać kolejnych nieprzewidzianych wydatków. Przykładowo, wiele supermarketów umieszcza produkty spożywcze codziennego użytku daleko od wejścia do sklepu. To sprawia, że w drodze po nie klient często sięga po inne produkty, które nie były na jego liście zakupów. Warto więc pamiętać, że optymalizacja przestrzeni handlowej to także taktyka, która zwiększa nasze szanse na sukces. Pamiętając o tym, warto przemyśleć ekspozycję drobnych produktów. Zamiast umieszczać je bezpośrednio w strefie kas, można wypróbować ekspozycję rozproszoną i ulokować je w wielu miejscach w sklepie.

2. Wyposażenie sklepu, a relacja z klientem

Budowanie relacji z klientem – to złota zasada całej branży retail. Jeśli klient będzie czuć się swobodnie w naszym sklepie – zostanie i dokona w nim zakupów. Żeby uzyskać poczucie komfortu, należy stworzyć zespół złożony z wykwalifikowanego personelu, który lubi pracę z ludźmi i bezpośredni kontakt. Klienci zawsze docenią ich otwartość, rzeczową poradę i trafną rekomendację. Jeśli nasi pracownicy otrzymają również praktyczną wiedzę o zaletach visual merchandisingu, będą dbać o to, żeby asortyment był zawsze dobrze eksponowany. Dobrze zaprojektowane i przemyślane wyposażenie sklepu pozwoli na lepszą dostępność produktów, wygodę w poruszaniu się po sklepie, co przełoży się na lepszą współpracę z obsługą i pozytywnym samopoczuciem bez konieczności uczucia zagubienia.

3. Pokazy i prezentacje przyciągają uwagę

Jeśli tylko metraż sklepu nam na to pozwala, nie wahajmy się użyć takich form promocji, które mogą przyciągnąć uwagę klienta. Sposobów na niestandardową, krótkoterminową prezentację marki jest wiele. Układ i wyposażenie sklepu pełnią tu bardzo ważną rolę. O poradę warto zapytać zaufanego shopfittera, który  podpowie, jak optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń handlową i dopasować ją pod zróżnicowane formy promocji.

O radę z zakresu optymalnego wykorzystania przestrzeni handlowej można zapytać również nasz zespół. Firma Ergo Store z chęcią podejmuje się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.