22.03.2017
Jak sprawić, żeby nasz sklep był pierwszym i ostatnim przystankiem na ścieżce zakupowej? Doświadczeni shopfitterzy podpowiadają, które czynniki mogą uatrakcyjnić markę w oczach odbiorców i zatrzymać ich na dłużej.
Rywalizacja w branży retail nie jest już tylko konkurencją pomiędzy sklepami stacjonarnymi. Dziś o klienta zabiegają ogromne centra handlowe. Silną konkurencją są również liczne sklepy internetowe. Co zrobić, żeby w dobie ostrej konkurencji sprawić, żeby w naszym sklepie klient spędził najwięcej czasu? Jakie metody sprawdzą się najlepiej w salonie odzieżowym? Jak pomóc zachęcić do siebie klientów tworząc odpowiednie wyposażenie sklepów?
W kluczowych okresach handlowych, jak gorący czas przedświąteczny, odwiedzający będą wkraczać do naszego sklepu z długą listą prezentów. Możemy zwiększyć szanse na to, że to właśnie u nas zaopatrzą się we wszystkie odzieżowe prezenty z zakupowej listy.
Optymalizacja to o wiele więcej niż estetyczna aranżacja sklepowych mebli i asortymentu marki. Warto tu wziąć pod uwagę badania zachowań konsumenckich: osoby, które dokonały jednego nieplanowanego zakupu, są bardziej skłonne dokonać kolejnych nieprzewidzianych wydatków. Przykładowo, wiele supermarketów umieszcza produkty spożywcze codziennego użytku daleko od wejścia do sklepu. To sprawia, że w drodze po nie klient często sięga po inne produkty, które nie były na jego liście zakupów. Warto więc pamiętać, że optymalizacja przestrzeni handlowej to także taktyka, która zwiększa nasze szanse na sukces. Pamiętając o tym, warto przemyśleć ekspozycję drobnych produktów. Zamiast umieszczać je bezpośrednio w strefie kas, można wypróbować ekspozycję rozproszoną i ulokować je w wielu miejscach w sklepie.
Budowanie relacji z klientem – to złota zasada całej branży retail. Jeśli klient będzie czuć się swobodnie w naszym sklepie – zostanie i dokona w nim zakupów. Żeby uzyskać poczucie komfortu, należy stworzyć zespół złożony z wykwalifikowanego personelu, który lubi pracę z ludźmi i bezpośredni kontakt. Klienci zawsze docenią ich otwartość, rzeczową poradę i trafną rekomendację. Jeśli nasi pracownicy otrzymają również praktyczną wiedzę o zaletach visual merchandisingu, będą dbać o to, żeby asortyment był zawsze dobrze eksponowany. Dobrze zaprojektowane i przemyślane wyposażenie sklepu pozwoli na lepszą dostępność produktów, wygodę w poruszaniu się po sklepie, co przełoży się na lepszą współpracę z obsługą i pozytywnym samopoczuciem bez konieczności uczucia zagubienia.
Jeśli tylko metraż sklepu nam na to pozwala, nie wahajmy się użyć takich form promocji, które mogą przyciągnąć uwagę klienta. Sposobów na niestandardową, krótkoterminową prezentację marki jest wiele. Układ i wyposażenie sklepu pełnią tu bardzo ważną rolę. O poradę warto zapytać zaufanego shopfittera, który podpowie, jak optymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń handlową i dopasować ją pod zróżnicowane formy promocji.
O radę z zakresu optymalnego wykorzystania przestrzeni handlowej można zapytać również nasz zespół. Firma Ergo Store z chęcią podejmuje się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.
09.01.2025
Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.
02.01.2025
Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅