27.08.2019

Zrównoważony handel detaliczny: jakie korzyści może przynieść sprzedawcom i klientom?

Zrównoważony rozwój (sustainability) stał się w ostatnim czasie gorącym tematem. Dlaczego sprzedawcy powinni przywiązywać uwagę do zrównoważonego handlu i jak mogą wcielać w życie jego zasady?

Poza aspektem etycznym (działanie dla dobra naszej planety), przejście na „zieloną stronę” może przynieść wiele korzyści zarówno sprzedawcom, jak i klientom. Zgodnie z raportem Readers Industry Leaders Association (RILA) , 93% klientów oczekuje od marek, z których korzystają, zaangażowania w kwestie społeczne oraz związane z ochroną środowiska. Ten sam raport wskazuje, że 68 milionów dorosłych Amerykanów podejmuje decyzje zakupowe kierując się wyznawanymi wartościami – osobistymi, społecznymi czy dotyczącymi środowiska. Kwestie zrównoważonego rozwoju są też istotne dla pokolenia Millenials, które ma znaczący udział w gronie współczesnych klientów. Badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazuje, że millenialsi są w stanie zapłacić więcej za marki, które działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Wprowadzenie proekologicznych rozwiązań w sklepach przynosi sprzedawcom wiele korzyści, takich jak mniejsze zużycie energii i mniejsze koszty. Zdrowe, przyjazne środowisku wnętrza to też mniej chorób i mniej zwolnień lekarskich wśród pracowników. Co ważne, to również droga do zwiększenia zysków sklepu. Przykłady wskazują na to, że większa ilość światła dziennego i zieleni może zwiększyć sprzedaż w sklepie o 40%.  Zrównoważony handel jest też sposobem na zbudowanie lepszej relacji z klientami.  Proekologiczne rozwiązania nie muszą oznaczać kosztownych inwestycji takich jak baterie słoneczne czy instalacje geotermalne. Możemy najpierw podjąć małe kroki, które przysłużą się ochronie środowiska i wpłyną na postrzeganie sklepu przez klientów. Proponujemy trzy takie rozwiązania:

  1. Rezygnacja z papieru

Sklep to miejsce, w którym zużywa się dużo papieru. Jednym ze sposobów na zmianę tego stanu rzeczy jest wysyłanie paraganów e-mailem, o ile tylko pozwalają na to przepisy prawne w danym kraju. W ten sposób oszczędzamy lasy, zmniejszamy emisję dwutlenku węgla, a przy okazji produkcję śmieci, bo nasze papierowe paragony nie trafią do kosza.

  1. Ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów

Dla klientów coraz ważniejsze staje się to w jaki sposób wytwarzane są produkty, które kupują. Jeśli sam przygotowujesz swoje produkty, zastanów się czy w procesie produkcyjnym możesz ograniczyć wytwarzanie szkodliwych odpadów. Jeśli natomiast odsprzedajesz gotowe towary, poproś dostawców o informacje dotyczące procesu produkcyjnego: warunków pracy i bezpieczeństwa, zanieczyszczeń i odpadów, powstających w czasie wytwarzania towarów.

  1. Recykling starych produktów

Oprócz oferowania klientom nowych produktów, zastanów się czy możesz im jakoś pomóc w recyklingu przedmiotów starych lub zniszczonych. Produkująca sportową odzież marka North Face przygotowała specjalny program „Clothes the Loop”, w ramach którego oferuje klientom zniżki, jeśli przyniosą do sklepu zużyte ubrania. Wykorzystywane są one później m.in. jako włókno do produkcji nowych ubrań czy do wypychania zabawek.

Podsumowując, prowadzenie zrównoważonego handlu może zapewnić szacunek klientów, a także zwiększyć zyski sklepu. Istnieje wiele rozwiązań, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, które można wprowadzić w sklepie i które nie wymagają dużych nakładów finansowych. Warunkiem skuteczności takich działań jest ich transparentność i autentyczność.

Ergo Store jest firmą, która przestrzega najwyższych standardów w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa i odpowiedzialności za swoich pracowników i otaczające środowisko. Zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji mebli na środowisko jest jednym z naszych głównych priorytetów. Dlatego każdy projekt, jeśli ściśle kontrolowany przez dedykowane grupy zadaniowe, a kontrola rozpoczyna się już w najwcześniejszej fazie – przy wyborze partnerów biznesowych, jak również miejsca pochodzenia materiałów używanych przy produkcji naszych mebli.

Czytaj również

Zakończył się montaż salonów Reserved i Mohito w Helsinkach – pierwszy etap projektu dla grupy LPP za nami
zobacz więcej

18.09.2019

Zakończył się montaż salonów Reserved i Mohito w Helsinkach – pierwszy etap projektu dla grupy LPP za nami

Grupa LPP wchodzi na kolejny zagraniczny rynek. Trójmiejska firma zdecydowała się otworzyć w Finlandii sklepy wszystkich pięciu marek grupy. Ich produkcją zajmuje się Ergo Store, a pierwszy etap projektu - montaż sklepów Reserved i Mohito już za nami.

Concept store – w poszukiwaniu magicznego doświadczenia zakupowego
zobacz więcej

11.09.2019

Concept store – w poszukiwaniu magicznego doświadczenia zakupowego

Przestrzeń, w której doznaje się doświadczenia tożsamości marki – to główna idea concept store’u – formatu sklepu, którego historia sięga lat 90. ubiegłego wieku.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.