Home » Blog » 5 pomysłów na wykorzystanie visual merchandisingu do zwiększenia sprzedaży w sklepie

14.03.2018

5 pomysłów na wykorzystanie visual merchandisingu do zwiększenia sprzedaży w sklepie

Pisaliśmy już na naszym blogu o tym, że visual merchandising to klucz do sukcesu w handlu detalicznym. Wielu właścicieli sklepów zdaje sobie sprawę z jego znaczenia, ale brakuje im wiedzy i doświadczenia jak właściwie go wykorzystać.Dlatego przygotowaliśmy krótki przewodnik, w którym pokazujemy jak dzięki narzędziom visual merchandisingu możemy przyciągnąć klientów i zwiększyć przychody sklepu.

1.   Kolor ma moc

Kolor może się okazać kluczem do sukcesu. Pomimo tego, że wystrój sklepu będzie niekonsekwentny czy niedopracowany, jeśli kolory dobrze „zagrają”, możemy odnieść sukces. Warto rozważyć użycie kontrastowych kolorów, takich jak czarny i biały lub zdecydować się na wykorzystanie jednego, dominującego koloru. Taka konfiguracja może przyciągnąć wzrok klienta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu.

2.   Zogniskuj uwagę na centralnym punkcie

Jak pokazują badania, dobrze przygotowany i zagospodarowany centralny punkt w sklepie, który zogniskuje uwagę klienta, może zwiększyć sprzedaż nawet o 229 procent. Warto spojrzeć na ekspozycję oczami klienta i sprawdzić czy nasz centralny punkt przyciąga uwagę. Pamiętajmy też by w centralnym punkcie odpowiednio wyeksponować produkty. Przykładowo, jeśli sprzedajemy kostiumy kąpielowe, to właśnie one powinny przyciągać uwagę, a nie dodatkowe elementy dekoracji, takie jak np. piasek czy okulary przeciwsłoneczne.

3.    Pokaż klientowi jak najwięcej produktów.

Warto pokazać w sklepie jak najwięcej – im klient więcej zobaczy, tym więcej kupi. Oczywiście należy przy tym unikać wrażenia bałaganu. Warto rozważyć wyeksponowanie produktów w okrągłym układzie, ponieważ dzięki niemu klient ma szansę zobaczyć więcej niż w przypadku tradycyjnych alejek. Jeśli mimo wszystko zdecydujemy się na alejki, warto na środku drogi klienta ustawić stand/mebel z produktami by zatrzymać w tym miejscu naszego gościa i zaprezentować mu ofertę.

4.      Wykorzystaj pustą przestrzeń

Przestrzeń, w której oko może znaleźć wytchnienie od produktów, warto wykorzystać w przemyślany sposób. Możemy tam umieścić dodatkowe informacje lub opinie klientów. Zaprezentować zdjęcia/grafiki, budzące pozytywne skojarzenia z naszymi produktami. Przykładowo, w sklepie meblowym może to być zdjęcie zadowolonej rodziny odpoczywającej na kanapie.

5.      Opowiedz historię

Warto opowiadać klientowi o naszych produktach i ich zaletach. Np. w trzech krótkich hasłach opisać dlaczego dzięki naszemu produktowi jego życie może stać się łatwiejsze. Pamiętajmy by nie pisać zbyt rozwlekle, ale posługiwać się krótkimi zdaniami.  Niekoniecznie zresztą musimy używać tekstu. Czasami bardziej przekonujące mogą być ikonki czy grafika.

Visual merchandising ma wiele aspektów i sprzedawcy mogą wybierać spośród wielu rozwiązań. Opisaliśmy tu tylko niektóre z nich. Dobrze zastosowane pomysły na aranżację naszego sklepu, to więcej zadowolonych klientów i większe przychody.

Firma Ergo Store z chęcią podejmie się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.