Visual merchandising to dziedzina, która ma niebagatelny wpływ na handel detaliczny. Jesteśmy bowiem wzrokowcami i zanim staniemy przy kasie by sfinalizować zakup, „kupujemy oczami”. Dlatego tak ważna jest aranżacja witryny sklepowej. Zmiany pór roku to zaś idealna okazja do odświeżenia frontu sklepu.
Rytm pracy visual merchandisera, nazywanego czasem „cichym sprzedawcą”, dyktuje kalendarz. Uwzględnia on święta, wyjątkowe okazje, a w szczególności zmiany pory roku. Odświeżona wystawa sklepowa daje sygnał, że jest to miejsce, które warto odwiedzić i poznać jego ofertę. Wiosna to zaś idealna okazja, by z pomocą zasad visual merchandisingu stworzyć atrakcyjną witrynę sklepową, której przygotowanie wcale nie musi być kosztownym przedsięwzięciem.
Oczywiście, projektując witrynę sklepową kierujemy się nie tylko kalendarzowymi świętami. Równie ważny jest charakter marki, z którym ekspozycja i wnętrze sklepu powinny współgrać. Inną witrynę sklepową zaproponują minimalistyczna marka odzieżowa COS, rozmiłowany w bogatym wzornictwie luksusowy dom mody Versace, a jeszcze inną marki otoczone legendą wśród młodzieży, jak dr. Martens, Fred Perry czy Levi’s.
Nie oznacza to jednak, że koszt projektu i wykonania witryny sklepowej rośnie wraz z ceną ubrań, które eksponuje. W dobie internetu łatwiej też szukać inspiracji samodzielnie, korzystając z mediów społecznościowych, stron branżowych czy choćby Pinteresta. Podążając tym tropem, podpowiadamy kilka elementów, które można zaadaptować tworząc wiosenną witrynę.
Wiosna to czas, gdy przyroda budzi się do życia. Warto więc wykorzystać kwiaty do stworzenia ścianek, które posłużą za tło dla ekspozycji. Rośliny mogą być żywe, jeśli mamy większy budżet, ale możemy też wykorzystać kwiaty papierowe lub z materiału.
(Witryna Anthropologie – marki znanej z pomysłowych aranżacji wystaw sklepowych. Źródło: anthropologie.com)
Wiosenna pogoda jest kapryśna, a parasolka bywa nieodzownym dodatkiem na spacerze. Można więc przywołać takie skojarzenie i posłużyć się tym rekwizytem, aranżując w witrynie sklepowej np. scenę wyprawy do parku.
(Witryna sklepu marki Gina and May. Źródło: ginaandmay.com)
W niewielkiej witrynie zamiast ścianki kwiatowej lepiej sprawdzą się bukiety czy nawet pojedyncze kwiaty. Umieszczone w donicach czy butelkach z transparentnego, turkusowego szkła z pewnością przywołają w przechodniu pozytywne odczucia.
(Wiosenna aranżacja witryny australijskiej marki David Jones. Źródło: materiały prasowe marki)
Spreparowany chrobotek reniferowy to porost, który szczególną popularnością cieszy się w aranżacji wnętrz. Wybór roślin do tego celu jest jednak o wiele większy. Używane w formie paneli ozdobnych czy stroików, przyozdobią nie tylko witrynę. Mogą pozostać wewnątrz sklepu na długo, ciesząc oko zielenią.
(Zielona aranżacja kosmetycznej marki Glossier. Źródło: materiały prasowe marki)
Sprawdzą się tu zarówno elementy wycinane z papieru, jak i składane zgodnie ze sztuką origami. Papier to tani środek, za pomocą którego możemy uzyskać naprawdę magiczny efekt.
(Papierowe kwiaty w aranżacji marki Chopard. Źródło: zenmerchandiser.com)
Po zimie nareszcie można wyjść na place zabaw i do ogrodów, a huśtawka z pewnością przywoła skojarzenia z zabawą na świeżym powietrzu. Ponadto, idealnie sprawdzi się w witrynie np. jako półka do ekspozycji mniejszego asortymentu.
(Witryna sklepu marki Eickoff w Dusseldorfie. Źródło: Retail Design Blog)
Wiosna to czas pracy w ogrodzie. Łopatki, taczki, wiaderka, doniczki, rękawiczki i kalosze, a także konewki – lista rekwizytów, które można wykorzystać do takiej „ogrodniczej” aranżacji jest długa. Z tej listy, wyjątkowo wdzięcznym i tanim rekwizytem, który można łatwo podwiesić, przymocować, udekorować kwiatami, czy uczynić elementem bardziej rozbudowanej kompozycji jest konewka. Żonkil w metalowej konewce przyozdobił już niejedną wystawę!
(Przykład wykorzystania konewki w aranżacji witryny. Źródło: Retail Design Blog)
Kolejny prosty i tani rekwizyt do wykorzystania w witrynie sklepowej to gałąź lub konar drzewa. Świetnie sprawdzą się np. w roli podwieszanych wieszaków na ubrania.
(Witryna sklepu Gap Kids w Las Vegas. Źródło: pinterest.com/Just_Kellee)
Wymienione sposoby na stworzenie wiosennej witryny sklepowej z pewnością nie wyczerpują tematu. Mamy jednak nadzieję, że będą dobrym wprowadzeniem w sztukę prezentowania produktów i zainspirują do stworzenia ciekawej ekspozycji!
Na koniec prezentujemy wybór wiosennych aranżacji witryn kilku popularnych marek, w tym również naszych klientów:
19.12.2024
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe czy systemy RFID, inteligentne meble sklepowe umożliwiają interakcję z klientami oraz zbieranie danych o ich preferencjach zakupowych.
12.12.2024
Do długiej listy naszych produkcji dla grupy LPP na Bałkanach dołączyły sklepy Sinsay w dwóch bośniackich miejscowościach - Doboj i Vogosca.