Home » Blog » Cztery kluczowe elementy decydujące o sukcesie Twojego sklepu

16.01.2018

Cztery kluczowe elementy decydujące o sukcesie Twojego sklepu

Krajobraz na rynku sprzedaży detalicznej jest dziś bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Właściciele sklepów konkurują nie tylko z innymi detalistami z tego samego miasta, ale za sprawą handlu internetowego również ze sprzedawcami z całego  świata. Mimo rozwoju e-commerce, wielu klientów wciąż preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych. Aby rozwijać sklep i odpowiednio nim zarządzać warto zadbać o cztery obszary, które mają kluczowe znaczenie dla końcowego sukcesu biznesu związanego z zarządzaniem sklepem.

Doświadczenie klienta

Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta to element najważniejszy i punkt odniesienia dla wszystkich pozostałych aktywności. Kiedyś właściciele sklepów koncentrowali się na obsłudze klienta. Dziś chodzi o coś więcej – doświadczenie klienta, na które składa się m.in oddziaływanie na zmysły i emocje klientów. Te kształtowane są przez różne elementy – sprzedawców, wygląd sklepu, czystość. Celem właściciela sklepu powinno być wywołanie doświadczenia klienta na tyle silnego, aby klient je zapamiętał. Wówczas możemy mówić o tzw. efekcie wow.

Zarządzanie asortymentem i zapasami

Zgodnie z zasadą Pareto, aż 80 procent zysku jest generowane przez 20 procent towarów. Stąd jednym z wyzwań detalisty jest próba zaklasyfikowania towarów do grupy 20% oraz do pozostałych, mających mniejsze znaczenie. Niewystarczające czy niewłaściwie rozplanowany asortyment i zapasy, skutkujące niedostępnością jakiegoś popularnego produktu mogą zdenerwować klienta na tyle, że jego pierwsza wizyta w sklepie będzie jednocześnie tą ostatnią.

Visual Merchandising

Visual merchandising pełni w sklepie rolę cichego sprzedawcy. Wygląd sklepu i  odpowiednia prezentacja asortymentu mogą sprzedać tyle samo produktów ile sprzedawca w bezpośrednim kontakcie z klientem. Jeśli jesteś właścicielem sklepu, spróbuj popatrzeć na niego oczami klienta i odpowiedz sobie na pytanie czy chciałbyś w nim robić zakupy.

Ludzie

Ludzie są najważniejsi, to oczywiste. Możesz mieć najlepszą strategię, najbardziej przekonującą wizję, ale nie ma to znaczenia, jeśli nie masz właściwych ludzi, aby wprowadzać je w życie.

Zarządzanie sklepem detalicznym jest skomplikowanym procesem, na który składa się wiele elementów. Kluczowe jest jednak doświadczenie klienta – to ono powinno być motorem wszystkich decyzji właściciela sklepu. Pierwszym krokiem do tego by skutecznie projektować takie doświadczenie jest przeprojektowanie myślenia –  warto zacząć myśleć nie jak właściciel sklepu, ale jak klient. Ten prosty, a jednocześnie skomplikowany zabieg może zdecydowanie pomóc w zarządzaniu innymi obszarami, takimi jak visual merchandising czy zarządzanie zapasami. Przyda się też w ocenie pracowników. Więcej o tym jak ważna jest wykwalifikowana kadra pisaliśmy tutaj: https://ergostore.pl/blog/pracownik-sklepu-najlepszym-adwokatem-marki/

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.