Sklepy typu SIS to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, w której różne marki wynajmują przestrzeń wewnątrz większego sklepu, tworząc swoje autonomiczne strefy sprzedażowe. Takie rozwiązania przyczyniają się do tworzenia ciekawych i innowacyjnych doświadczeń zakupowych. Zadbaliśmy o to projektując sklepy dla marki More & More w Niemczech, Belgii oraz w Austrii.
More & More w Austrii to sklep monobrandowy, a pozostałe punkty to typowe SIS-y. Jeden z nich, mimo skromnej powierzchni, robi wrażenie dzięki dużym przeszkleniom i widokowi na okoliczne wieżowce. Jak wyglądała produkcja sklepów? Przeczytacie poniżej.
Sklepy monobrandowe oraz sklepy typu SIS (Shop-in-Shop) to dwa popularne modele sprzedaży, które różnią się pod wieloma względami:
Sklep typu SIS są miejscem, w którym znajdziemy różne marki, tworzące swoje autonomiczne strefy sprzedażowe. Sklep monobrandowy dedykowany jest jednej konkretnej marce i oferuje wyłącznie jej produkty.
W sklepie monobrandowym cała przestrzeń jest zaprojektowana w celu promowania i prezentacji konkretnej marki. W sklepie typu SIS, marka musi dostosować się do ogólnej przestrzeni.
Sklepy typu SIS często znajdują się w większych sklepach, centrach handlowych lub galeriach, które mają już ustaloną bazę klientów i generują duży ruch. Dzięki temu marki obecne w sklepach typu SIS mogą skorzystać z istniejącej infrastruktury i potencjału klientów. Sklepy monobrandowe często mają własne, niezależne lokalizacje, które są specjalnie wybrane w celu promocji danej marki.
Sklepy typu SIS mogą być bardziej elastyczne w kwestii aranżacji przestrzeni i zmiany asortymentu. Każda marka w sklepie SIS ma niezależność w projektowaniu swojej strefy sprzedażowej, co pozwala na większą personalizację. Sklepy monobrandowe mają zazwyczaj jednolity wygląd i aranżację, które są zgodne z tożsamością i strategią konkretnej marki.
Sklepy monobrandowe są doskonałym narzędziem do budowania i utrzymania spójnego wizerunku marki. Projektowane w taki sposób, aby stworzyć wyjątkową atmosferę, która pobudza emocje klientów i wyróżnia się na tle konkurencji. Sklepy typu SIS, z drugiej strony, oferują różnorodność i elastyczność. W jednym miejscu klienci mogą znaleźć produkty wielu marek, co ułatwia im zakupy, szczególnie jeśli mają zróżnicowane preferencje lub potrzeby. Pozwalają również markom na współdzielenie kosztów najmu i infrastruktury, co może być korzystne z punktu widzenia biznesowego. Każda marka w sklepie SIS ma niezależność w projektowaniu swojej strefy sprzedażowej, co pozwala na większą personalizację przestrzeni i wyróżnienie się na tle innych marek.
Ostateczny wybór zależy od preferencji marki, celów biznesowych i oczekiwań klientów. Nasz klient, More & More różnicuje swoje punkty handlowe, stawiając raz na sklepy typu SIS, a innym razem na monobrandowe.
Dla marki More & More przygotowaliśmy pięć nowych sklepów w Niemczech, Austrii oraz w Belgii. More & More w Austrii to sklep monobrandowy, o którym pisaliśmy już na naszym blogu.
Pozostałe to SiS-y o powierzchni od 17 do 35 m2. Najmniejszy z nich to sklep w niemieckim mieście Fulda, gdzie nasza ekipa była odpowiedzialna za produkcję, transport i montaż, który przeprowadziliśmy 18 kwietnia br. Drugi co do wielkości jest SIS w sieci Heinemann w mieście Neuss w Niemczech – tu również odpowiadaliśmy za produkcję mebli, transport oraz montaż. Prace ekipy montażowej odbyły się 13 kwietnia. Kolejny wedle metrażu jest SiS w domu towarowym Aachener w Koblenz w Niemczech. Mimo niewielkiej powierzchni, sklep robi ogromne wrażenie dzięki dużym przeszkleniem i widokowi na okoliczne wieżowce. Największy shop-in-shop to More & More w sieci Inno, w mieście Leuven w Belgii. Liczy 35 m2 i w tym wypadku Ergo Store było odpowiedzialne za produkcję, transport oraz montaż. Prace odbyły się 27 czerwca 2023 roku.
More & More to nasz stały klient, dla którego tylko w ostatnim czasie wyprodukowaliśmy kilka sklepów typu SIS w różnych miastach w Niemczech, sklepy w belgijskiej sieci Inno i wiele innych.
Ergo Store posiada długoletnie doświadczenie w projektowaniu sklepów dla dużych, sieciowych marek. Współpracowaliśmy m.in. z Reserved, Sinsay, Mohito, House, Cropp, CCC, Levi’s, Dockers, GANT, Palmers czy Etam.
26.09.2024
Przestrzeń sklepu stacjonarnego to nie tylko miejsce sprzedaży produktów. To wizytówka marki, element budujący doświadczenia klientów oraz kluczowy czynnik wpływający na wyniki sprzedażowe.
19.09.2024
Wygląd i wyposażenie przestrzeni komercyjnych ulega w ostatnich latach znaczącym zmianom, które są odzwierciedleniem panujących obecnie trendów. Prześledźmy te zmiany na przykładzie marki odzieżowej Sinsay z portfolio naszego stałego klienta - grupy LPP.