23.06.2021

Jak kupują kobiety? Sposoby na przyciągnięcie kobiet do sklepów stacjonarnych

Kobiety są z Wenus a mężczyźni z Marsa, to powiedzenie znane od wieków. Specjaliści od reklamy wykorzystują stary cytat do różnicowania marketingu produktów w zależności od tego czy są one kierowane do kobiet czy do mężczyzn. Dlaczego więc również wystawy sklepowe nie miałyby być budowane wedle tej zasady?

Jak kupują kobiety?

Z badań prowadzonych przez specjalistów marketingu sensorycznego wynika, że mężczyźni są mniej wrażliwi na odbiór impulsów sensorycznych w przestrzeni handlowej. Znacznie częściej kierują swoją uwagę na cel – zakup konkretnej rzeczy. Dążą do osiągnięcia zamierzonego celu zakupowego, nie zwracając przy tym uwagi na wysyłane przez otoczenie bodźce sensoryczne. Ze względu na większe pobudzenie zmysłów, to kobiety częściej mają swoje ulubione punkty sprzedaży i niechętnie je zmieniają.

Zatem, jak sklepy stacjonarne mogą przyciągać więcej klientów, albo raczej klientek? Kluczem może być wiedza o tym jak kupują kobiety.

Kobiety lubią zakupy

Za sprawą pandemii, wiele kobiet przerzuciło się na zakupy online, “bo są wygodne”. Dowodzi to, że kobiety lubią robić łatwe i szybkie zakupy, komfortowe, bez większych przeszkód i nieprzyjemności. Dlatego warto aby rozplanowanie przestrzeni sklepowej było intuicyjne i dobrze zorganizowane. Dzięki odpowiedniemu rozłożeniu mebli sklepowych oraz elementów wyposażenia można sterować ruchem klientów w sklepie. Wnętrze powinno być przestronne, uporządkowane oraz umożliwiać swobodne przemieszczanie się. Kobiety lubią też zastanowić się na spokojnie nad zakupem, dlatego nie można zapominać o dobrze zaprojektowanej przymierzalni.

Jak kupują kobiety?

Kobieta idąc na zakupy, szuka swojego ideału.

Kobiety będąc na zakupach szukają swojego wymarzonego stroju. Od razu wyobrażają sobie gdzie go założą, łącząc z nowym ubraniem najprzyjemniejsze emocje. Dlatego przestrzeń sklepowa powinna pomagać stymulować te magiczne doznania. Ważnym elementem sklepu stacjonarnego jest witryna, to ona jest swoistym zaproszeniem klientki. Powinna być  zachęcająca i intrygująca – taka aby kobiety chciały odkryć co za sobą kryje. To właśnie dzięki witrynie można pozyskać do sklepu nowe klientki.

Jak kupują kobiety?

Kobiety wyszukują więcej informacji przed zakupami.

Zanim kobieta uda się na poszukiwanie wymarzonej stylizacji, szuka inspiracji w social mediach, a następnie na stronach internetowych sklepów wyszukuje odpowiedników upatrzonych ubrań. Dobrą praktyką byłoby budowanie strategii sprzedażowej sklepów na częstych zmianach wystaw. Podążanie za trendami tzw. „must have” sezonu i właściwa ich ekspozycja to główne zadania sklepów stacjonarnych. Dobre oświetlenie i przejrzysta przestrzeń wokół danego modelu to równie ważne aspekty.

Reasumując, koncept sklepu stacjonarnego skierowanego głównie dla kobiet powinien opierać się na wywoływaniu pozytywnych emocji i pobudzaniu zmysłów. Badanie rynku oraz potrzeb swoich klientów powinno znaleźć odzwierciedlenie we wnętrzu sklepu. Kobiety są szczególnie ważną grupą odbiorców w sklepach odzieżowych, czy kosmetycznych, dlatego zachęcamy również do lektury naszych innych wpisów: Jak zwiększyć sprzedaż w salonie kosmetycznym oraz Jak wyposażyć salon odzieżowy.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testMeble multisensoryczne - dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów
    zobacz więcej

    29.05.2025

    Meble multisensoryczne – dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów

    Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.

    testSklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności
    zobacz więcej

    22.05.2025

    Sklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności

    W erze popularności zakupów online, fizyczne sklepy przechodzą zmiany. Jednym z kierunków jest ewolucja w kierunku przestrzeni społecznych, gdzie klienci mogą się spotykać i nawiązywać relacje. Ten trend wymaga zupełnie nowego podejścia do projektowania mebli sklepowych i elementów wyposażenia.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków