Home » Blog » Jak zaprojektować witrynę sklepową, która sprzedaje?

26.03.2018

Jak zaprojektować witrynę sklepową, która sprzedaje?

Klient kupuje oczami. Nawet najlepszy produkt trudno sprzedać bez odpowiedniej oprawy wizualnej – jej niezwykle ważną częścią jest witryna sklepowa. Od jej wyglądu zależy czy klient zdecyduje się odwiedzić nasz sklep.

Dobrze zaprojektowana witryna sklepowa może wypromować mniej popularny produkt,  zainteresować klientów wyprzedażą czy nowościami w ofercie.

Jakie elementy witryny mają znaczenie?

Przy projektowaniu witryny sklepowej liczy się każdy detal: oświetlenie, kształt, kolorystyka, rozmieszczenie mebli, a także spójność z przekazem marki.

Elementem wymagającym szczególnej uwagi są materiały. Powinny być spójne z całością projektu oraz charakterem produktów i usług, które oferujemy. Całkiem inne materiały zastosujemy w kawiarni, a inne w sklepie z narzędziami. Warto też pamiętać o aspektach praktycznych – materiały powinny być odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz ewentualne uszkodzenia. Istotne jest czy nasza witryna ma mieć tradycyjny czy nowoczesny charakter. W tym drugim przypadku warto rozważyć np. użycie szkła. Szklana witryna pozwala zobaczyć, co dzieje w środku, tym samym zachęcić do wejścia. Dodatkowo, osoby znajdujące się wewnątrz mogą obserwować co dzieje się w otoczeniu danego lokalu.

Witryna sklepowa to narzędzie zwiększające sprzedaż, dlatego jej projekt powinien być zintegrowany z prowadzonymi działaniami marketingowymi. Możemy wykorzystać rekwizyty, które oddziałując na wzrok i inne zmysły klienta, będą jednocześnie przekazywać pewną obietnicę. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep z butami, promując letnią kolekcję, możemy umieścić na wystawie piasek i plażowe rekwizyty. Klient, u którego uda się nam wywołać pozytywne skojarzenia związane z  wakacjami, odpoczynkiem i beztroską z pewnością będzie bardziej skłonny do zakupu.

Przy projektowaniu witryny przydaje się znajomość psychologii sprzedaży oraz visual merchandisingu. Dlatego warto postawić na współpracę ze specjalistami, którzy mają odpowiednie kompetencje i zadbają o stworzenie atrakcyjnej wystawy od A do Z.

Firma Ergo Store z chęcią podejmie się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Czytaj również

test
zobacz więcej

27.01.2021

Pierwsza produkcja Ergo Store dla grupy LPP w Rumunii

Mimo trudnego czasu pandemii, w 2020 r. podejmowaliśmy nowe projekty. Ostatni kwartał minionego roku finiszowaliśmy pracując po raz pierwszy w Rumunii dla grupy LPP. Dla trójmiejskiej firmy, wyprodukowaliśmy też kolejny salon na Słowacji.

test
zobacz więcej

21.01.2021

Kolejny sklep More & More według nowego konceptu przygotowany przez Ergo Store

Salon popularnej niemieckiej marki More & More w mieście Singen to jedna z najnowszych produkcji, jaką przygotowaliśmy dla tego klienta.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.