Home » Blog » Najczęściej popełniane błędy w aranżacji sklepów

31.01.2022

Najczęściej popełniane błędy w aranżacji sklepów

Czy będąc kiedyś w sklepie stacjonarnym czuliście się „nie na miejscu”? Nie wiedzieliście, w którą stronę iść, gdzie znaleźć to, po co przyszliście, a nawet jeśli Wam się to udało to i tak rezygnowaliście z zakupu. Tak właśnie dzieje się w źle zaprojektowanych przestrzeniach handlowych. Jakich błędów nie popełniać podczas rozplanowywania mebli sklepowych, dodatków dekoracyjnych, a przede wszystkim produktów na sprzedaż?

Organizacja sklepu stacjonarnego

Czytelny i estetyczny układ sklepu może przynieść Twojej firmie nowych klientów a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż. Często nie zastanawiamy się nad potrzebami naszych docelowych klientów, patrzymy jedynie na to aby przestrzeń, którą dysponujemy pomieściła jak najwięcej produktów. A to najgorsza droga jaką możemy wybrać. Zatem jakich błędów unikać?

  1. Umieszczanie kasy w centrum sklepu.

W sklepie najważniejszy jest klient. W centrum uwagi powinna znaleźć się najlepsza oferta sklepu skierowana do wymagających gości. Środek sklepu zwraca największą uwagę ludzkiego oka. Jeśli postawisz tam kasę, stracisz najlepsze miejsce ekspozycyjne w swoim sklepie.

  1. Źle dobrane meble ekspozycyjne lub zbyt duża ich ilość.

W każdym sklepie powinna znaleźć się „ścieżka klienta” wokół ścian obwieszonych towarem. Dzisiejsi konsumenci są wymagający, sklep, który służy wyłącznie do handlu nie jest już dla nich wystarczający. Na ścieżce warto zadbać o tzw. „umilacze”, może to być designerska sofa do odpoczynku, ciekawe lustro, plakat itd. Nie można też przesadzić z ilością mebli i wieszaków ekspozycyjnych. W chaosie trudniej znaleźć konkretny produkt. Klienci często wpadają na kilka minut do sklepu po jedną zaplanowaną rzecz. Jeśli będziesz im kazał przez ponad 10 minut szukać tego czego chcą to po prostu pójdą do innego sprzedawcy.

  1. Zbagatelizowana strefa wejścia.

O tym jak ważna jest witryna sklepu pisaliśmy już niejednokrotnie. Strefa wejścia jest jak wizytówka sklepu, na jej podstawie klienci decydują czy chcą zaufać akurat Tobie. Odpowiednia aranżacja witryny sklepowej oraz wejścia sklepu to klucz do sukcesu. Bardzo ważne jest aby znalazły się w tej strefie produkty z aktualnej kolekcji a także takie, które cechuje wysoka sprzedaż.

  1. Rzadkie zmiany witryny.

Świat nieustannie się zmienia, chcąc pozostać na rynku musimy dostosowywać się do jego tempa. Witrynę warto odświeżać co 4-6 tygodni oraz sezonowo, dzięki temu będziesz mógł zbadać co najlepiej sprawdza się w Twoim sklepie i co ściąga nowych klientów. Na podstawie kilkumiesięcznych obserwacji będziesz mógł zaprojektować idealną witrynę dla swoich docelowych klientów.

  1. Nie testowanie różnych układów w sklepie.

Meble sklepowe powinny być mobilne i oferować różne warianty ekspozycji towarów. Testuj różne układy stołów, regałów i wieszaków, obserwuj zachowania klientów, oni wskażą Ci gdzie są strefy gorące, a gdzie martwe. Możesz również zadbać o różne metody składania ubrań i ich eksponowania. Być może pomogą Ci z tym nieoczywiste manekiny lub indywidualnie zaprojektowane meble sklepowe. Na rynku masz nieograniczony wachlarz możliwości!

Elastyczny layout sklepu

Nowe sklepy stacjonarne powinny budować swój docelowy layout poprzez testowanie. Dzięki temu możecie rozpoznać potrzeby swoich klientów i zadbać, aby czuli się u Was jak najlepiej. Warto pamiętać, że sklep to nie miejsce, które tworzysz dla siebie tylko dla innych. Jeśli czujesz, że ten proces Cię przerasta, możesz zatrudnić profesjonalną ekipę, która zajmie się stworzeniem funkcjonalnego i estetycznego sklepu. Grupa Ergo Store od wielu lat współpracuje z wieloma prestiżowymi markami przy produkcji sklepów. Nasza ekipa stale się rozrasta dzięki temu jesteśmy otwarci na nowe współprace z ciekawymi brandami. Zapraszamy do kontaktu.

Foto: Pexels.com

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNowe produkcje Ergo Store dla marki Dockers w prestiżowych domach towarowych we Francji
    zobacz więcej

    28.11.2024

    Nowe produkcje Ergo Store dla marki Dockers w prestiżowych domach towarowych we Francji

    Printemps w Marsylii oraz Galeries Lafayette w Tuluzie - to lokalizacje nowych sklepów marki Dockers przygotowanych przez Ergo Store we Francji. Obydwa punkty handlowe to shop-in-shopy. 

    testMeble, które przetrwają lata - jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?
    zobacz więcej

    21.11.2024

    Meble, które przetrwają lata – jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?

    Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków