Home » Blog » Najczęściej popełniane błędy w aranżacji sklepów

31.01.2022

Najczęściej popełniane błędy w aranżacji sklepów

Czy będąc kiedyś w sklepie stacjonarnym czuliście się „nie na miejscu”? Nie wiedzieliście, w którą stronę iść, gdzie znaleźć to po co przyszliście, a nawet jeśli Wam się to udało to i tak rezygnowaliście z zakupu. Tak właśnie dzieje się w źle zaprojektowanych przestrzeniach handlowych. Jakich błędów nie popełniać podczas rozplanowywania mebli sklepowych, dodatków dekoracyjnych, a przede wszystkim produktów na sprzedaż?

Organizacja sklepu stacjonarnego

Czytelny i estetyczny układ sklepu może przynieść Twojej firmie nowych klientów a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż. Często nie zastanawiamy się nad potrzebami naszych docelowych klientów, patrzymy jedynie na to aby przestrzeń, którą dysponujemy pomieściła jak najwięcej produktów. A to najgorsza droga jaką możemy wybrać. Zatem jakich błędów unikać?

  1. Umieszczanie kasy w centrum sklepu.

W sklepie najważniejszy jest klient. W centrum uwagi powinna znaleźć się najlepsza oferta sklepu skierowana do wymagających gości. Środek sklepu zwraca największą uwagę ludzkiego oka. Jeśli postawisz tam kasę, stracisz najlepsze miejsce ekspozycyjne w swoim sklepie.

  1. Źle dobrane meble ekspozycyjne lub zbyt duża ich ilość.

W każdym sklepie powinna znaleźć się „ścieżka klienta” wokół ścian obwieszonych towarem. Dzisiejsi konsumenci są wymagający, sklep, który służy wyłącznie do handlu nie jest już dla nich wystarczający. Na ścieżce warto zadbać o tzw. „umilacze”, może to być designerska sofa do odpoczynku, ciekawe lustro, plakat itd. Nie można też przesadzić z ilością mebli i wieszaków ekspozycyjnych. W chaosie trudniej znaleźć konkretny produkt. Klienci często wpadają na kilka minut do sklepu po jedną zaplanowaną rzecz. Jeśli będziesz im kazał przez ponad 10 minut szukać tego czego chcą to po prostu pójdą do innego sprzedawcy.

  1. Zbagatelizowana strefa wejścia.

O tym jak ważna jest witryna sklepu pisaliśmy już niejednokrotnie. Strefa wejścia jest jak wizytówka sklepu, na jej podstawie klienci decydują czy chcą zaufać akurat Tobie. Odpowiednia aranżacja witryny sklepowej oraz wejścia sklepu to klucz do sukcesu. Bardzo ważne jest aby znalazły się w tej strefie produkty z aktualnej kolekcji a także takie, które cechuje wysoka sprzedaż.

  1. Rzadkie zmiany witryny.

Świat nieustannie się zmienia, chcąc pozostać na rynku musimy dostosowywać się do jego tempa. Witrynę warto odświeżać co 4-6 tygodni oraz sezonowo, dzięki temu będziesz mógł zbadać co najlepiej sprawdza się w Twoim sklepie i co ściąga nowych klientów. Na podstawie kilkumiesięcznych obserwacji będziesz mógł zaprojektować idealną witrynę dla swoich docelowych klientów.

  1. Nie testowanie różnych układów w sklepie.

Meble sklepowe powinny być mobilne i oferować różne warianty ekspozycji towarów. Testuj różne układy stołów, regałów i wieszaków, obserwuj zachowania klientów, oni wskażą Ci gdzie są strefy gorące, a gdzie martwe. Możesz również zadbać o różne metody składania ubrań i ich eksponowania. Być może pomogą Ci z tym nieoczywiste manekiny lub indywidualnie zaprojektowane meble sklepowe. Na rynku masz nieograniczony wachlarz możliwości!

Elastyczny layout sklepu

Nowe sklepy stacjonarne powinny budować swój docelowy layout poprzez testowanie. Dzięki temu możecie rozpoznać potrzeby swoich klientów i zadbać aby czuli się u Was jak najlepiej. Warto pamiętać, że sklep to nie miejsce, które tworzysz dla siebie tylko dla innych. Jeśli czujesz, że ten proces Cię przerasta, możesz zatrudnić profesjonalną ekipę, która zajmie się stworzeniem funkcjonalnego i estetycznego sklepu. Grupa Ergo Store od wielu lat współpracuje z wieloma prestiżowymi markami przy produkcji sklepów. Nasza ekipa stale się rozrasta dzięki temu jesteśmy otwarci na nowe współprace z ciekawymi brandami. Zapraszamy do kontaktu.

Foto: Pexels.com

Czytaj również

testSklep Sinsay w Legnicy przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

18.05.2022

Sklep Sinsay w Legnicy przygotowany przez Ergo Store

Trwa szybka ekspansja marki Sinsay z grupy LPP w Polsce i poza granicami. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do rozwoju sieci sklepów sygnowanych tym znakiem. Jedną z naszych ostatnich produkcji jest sklep w EDS Retail Park w Legnicy.

testKolejny sklep Sinsay w Bośni i Hercegowinie przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

12.05.2022

Kolejny sklep Sinsay w Bośni i Hercegowinie przygotowany przez Ergo Store

Wracamy na Bałkany z nowym projektem dla grupy LPP. Po sklepach Sinsay przygotowanych w Sarajewie i Zenicy, przyszła pora na kolejny salon tej marki w Bośni i Hercegowinie. Tym razem wyprodukowaliśmy go w Gracanicy.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.