Home » Blog » Nowe technologie wspierają sklepy stacjonarne w rywalizacji z handlem internetowym

03.09.2019

Nowe technologie wspierają sklepy stacjonarne w rywalizacji z handlem internetowym

Klienci coraz bardziej przywiązują się do zakupów online, a sprzedaż w sklepach stacjonarnych spada. Wyzwaniem dla właścicieli tradycyjnych sklepów stało się zatem odciągnięcie klientów od komputerów i zachęcenie do wizyty w sklepie. Jednym ze sposobów by osiągnąć ten cel jest przeniesienie cyfrowych doświadczeń, znanych z internetu do sklepów stacjonarnych.

Detaliści i firmy technologiczne pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami, dzięki którym problemy sklepów stacjonarnych mogą odejść do przeszłości. Poniżej opisujemy niektóre z nich.

Inteligentne lustra

Przymierzanie ubrań jest nieuniknionym rytuałem podczas zakupów w sklepach odzieżowych, jednak klienci za nim nie przepadają. Konsumenci ankietowani przez Body Labs, zadeklarowali, że „nie znoszą” wizyt w przebieralni. Jednocześnie badania Alert Tech  wykazały, że klienci, którzy skorzystali z przymierzalni są zdecydowanie bardziej skłonni do zakupu niż Ci, którzy ograniczyli się do przeglądania ubrań w sklepie. Rozwiązaniem tego konfliktu mogą być nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak inteligentne lustra. Wyposażone są one w specjalna kamerę, dzięki której klient może zobaczyć na ekranie jak prezentuje się na nim ubranie. Może też porównać się w dwóch innych ubraniach, a także sprawdzać różne warianty kolorystyczne, bez konieczności ciągłego przebierania się. Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość wysłania do znajomego filmu prezentującego siebie w danej kreacji przy pomocy kanałów social media.

Zakupy bez kolejek do kas

Według wyliczeń, klienci w Stanach Zjednoczonych spędzają w kolejkach ponad 100 godzin w roku. Rozwiązania takie jak Amazon Go pokazują, że sklepy bez kolejek do kas są możliwe. W tym przypadku klient skanuje przy pomocy aplikacji mobilnej swoje wejście do sklepu, a następnie skanuje produkty, które chce kupić i umieszcza je od razu w torbie. Po zakończeniu zakupów, odznacza swoje wyjście, a płatność pobierana jest automatycznie z karty płatniczej, podpiętej pod aplikację. Podobne rozwiązania w branży odzieżowej zastosowała Zara, która sklep przy Westfield Stratford w Londynie wyposażyła w samoobsługowe kioski, a klienci mogą tam płacić za zakupy za pomocą aplikacji.

O krok dalej idą propozycje, w których użycie smartfona i aplikacji nie jest konieczne. Inteligentne wózki wyposażone w system rozpoznawania obrazu, opracowane przez amerykański start-up Caper, umożliwiają zebranie potrzebnych produktów i opuszczenie sklepu bez konieczności skanowania kodów kreskowych.

Augmented i virtual reality

Augmented i Virtual Reality coraz odważniej wkraczają do branży retail, a przykładów wykorzystania tych technologii jest coraz więcej. Po Augmented Reality sięgnął m.in. koncern IKEA, który wprowadził specjalną aplikację, która pozwala na zwizualizowanie wnętrza swojego domu / mieszkania, wyposażonego w wybrany zestaw mebli.  Przykłady zastosowania Virtual Reality możemy zaś odnaleźć w branży motoryzacyjnej. W showroomach Audi klienci, po założeniu specjalnych okularów, mogą zasiąść za kierownicą wybranego modelu samochodu.

Opisane rozwiązania pozwalają sklepom stacjonarnym nie tylko na konkurowanie ze sklepami internetowymi, ale również mogą zapewnić klientom niezapomniane doświadczenia zakupowe. Kluczem do sukcesu wydają się rozwiązania łączące ze sobą światy online, offline i mobile.

Zobacz również: Phygital – zalety nowych technologii w shoroomie

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.