Badania pokazują, że 80% klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy. Witryny w sklepie są nieodłącznym elementem wizerunku marki, tym ważniejszym, że odpowiadają za pierwsze wrażenie. Przy jej projektowaniu, pomocna może okazać się znajomość zasad visual merchandisingu – dzięki zastosowaniu kilku reguł, nasza wystawa może przyciągnąć do sklepu więcej klientów. Inspiracji może też dostarczyć znajomość nowych trendów w zakresie projektowania.
Choć pory roku, sezon świąteczny i wakacyjny trwają długo, to żywot promowanych i eksponowanych produktów jest dużo krótszy. Dlatego warto żonglować ofertą i zestawiać produkty w różnych konfiguracjach. W nowym otoczeniu, nasz produkt może zyskać nowe życie. W przypadku centrów handlowych, witryny warto wymieniać co 3 tygodnie, natomiast w przypadku sklepów znajdujących się w pasażach miejskich warto to robić nawet częściej.
Nie eksponuj produktów, o których klient wie, że ich potrzebuje. Wykorzystaj wystawę do tego by uświadomić mu nowe potrzeby. Przykładowo, jeśli klient poszukuje „zwykłego” blendera do miksowania potraw, zaprezentuj mu na wystawie produkt, który plasuje się na wyższej półce – np. wielofunkcyjnego robota nowej generacji.
W dużych sklepach najlepiej sprawdzają się przedmioty zestawione w grupę, z jednym centralnym produktem, który ogniskuje uwagę. Produkty mogą być zestawione zarówno według ich zastosowania (np. akcesoria do zaparzania i picia herbaty), jak i np. według kolorów – kombinacja, która najsilniej przyciąga uwagę to czerwony, biały i czarny.
Skomponuj oświetlenie tak by wyeksponować najnowsze i najdroższe produkty z oferty.
Element kompletnie nie przystający do pozostałych może przyciągnąć uwagę klienta, który zada sobie pytanie „O co tu chodzi?” i zacznie dokładniej przyglądać się wystawie.
W widocznym miejscu, umieść kilka słów nawiązujących do Twojej dekoracji. Tekst powinien być krótki i łatwy do odczytania.
Upewnij się, że przy eksponowanych produktach znajduje się informacja na temat cen. Nikt nie lubi zadawać sprzedawcy pytania „Ile to kosztuje?”
W dobie rosnącej popularności zakupów internetowych, sklepy stacjonarne muszą szczególnie walczyć o uwagę klientów, poszukując nowych rozwiązań w zakresie projektowania witryn sklepowych. Jednym z trendów wartych uwagi jest storytelling, zgodnie z którym zadaniem witryny sklepowej jest opowiedzenie historii o marce i jej produktach. Przykładem może być witryna sklepu Bergdorf Goodman w Nowym Jorku.
Innym trendem jest komponowanie wystaw sklepowych w oparciu o materiały wykorzystywane w codziennym życiu. Do przygotowania witryny sklepu Anthropologie zostały użyte m.in. wieszaki na ubrania, puszki po farbie czy książki.
Inne tendencje to m.in. tworzenie mebli przeznaczonych specjalnie na wystawę, które różnią się od umeblowania wewnątrz sklepu, czy interaktywne wystawy przygotowane w oparciu o najnowsze technologie.
Mimo zmian jakie przechodzi współczesny handel, witryna sklepowa pozostaje kluczowym elementem budującym doświadczenie zakupowe klienta i wpływającym na jego decyzję o odwiedzeniu sklepu. Wystawa powinna być zaprojektowana zgodnie z podstawowymi regułami visual merchandisingu, a nowe trendy w zakresie projektowania mogą stanowić inspirację do poszukiwania niestandardowych rozwiązań i pomysłów na wykorzystanie Visual Merchandisingu.
Zobacz również: Visual Merchandising w branży beauty – jak zwiększyć sprzedaż kosmetyków w sklepie stacjonarnym?
19.12.2024
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe czy systemy RFID, inteligentne meble sklepowe umożliwiają interakcję z klientami oraz zbieranie danych o ich preferencjach zakupowych.
12.12.2024
Do długiej listy naszych produkcji dla grupy LPP na Bałkanach dołączyły sklepy Sinsay w dwóch bośniackich miejscowościach - Doboj i Vogosca.