Home » Blog » Visual merchandising w czasach pandemii. Błędy, których warto unikać

08.06.2021

Visual merchandising w czasach pandemii. Błędy, których warto unikać

Pandemia wymusiła na nas konieczność przestrzegania wielu zasad bezpieczeństwa. Aranżując przestrzeń handlową w tych nietypowych czasach, stosując zasady visual merchandisingu unikniemy wielu niepotrzebnych pomyłek.

Visual merchandising to dziedzina wiedzy, dzięki której aranżacja przestrzeni sklepowej staje się łatwiejsza, a zakupy przyjemniejsze. W dobie pandemii visual merchandising okazuje się być przydatny bardziej, niż kiedykolwiek. Pozwala bowiem zmieniać przestrzeń handlową tak, by zachęcać klientów do zakupów, uwzględniając jednocześnie nowe normy bezpieczeństwa. Podpowiadamy kilka obszarów, w których łatwo o błędy, a których visual merchandising pozwoli nam uniknąć.

Odbiór osobisty w sklepie

Buy online, pick up in store, czyli BOPIS to nazwa trendu, który okazał się w pandemii szczególnie ważny. Dzięki odbiorowi w sklepie oszczędzamy na opłacie za dostawę, a odbiór w wyznaczonym do tego celu punkcie ogranicza czas przebywania w dużych skupiskach ludzi. Warto jednak rozważyć ustawienie w takim miejscu kiosków multimedialnych (tzw. infokiosków), w których klient sprawdzi ofertę dostępną w sklepie stacjonarnym. Należy też dobrze przemyśleć wybór panelu dotykowego – tutaj sprawdzą się lepiej ekrany oporowe, niż pojemnościowe. Te pierwsze nie wymagają od nas zdjęcia rękawiczek, a to w pandemii częsty atrybut na zakupach. W pobliżu infokiosków warto ustawić stanowisko do dezynfekcji i, jeśli to możliwe, barierki lub przesłony oddzielające kioski.

Aranżacja przestrzeni handlowej a zmysły

Łatwo dać się ponieść pokusie „więcej znaczy więcej”, ale kierowanie się zasadą maksymalizmu w aranżacji sklepu może skutkować przeładowaniem sensorycznym klienta. Pusta przestrzeń powinna zajmować powierzchnię proporcjonalną do przestrzeni zajętej przez ekspozycję. Zbyt duże zagęszczenie produktów będzie nieprzyjemne dla ludzkiego oka, a nadmiar pustej przestrzeni sprawi, że klient przestanie śledzić to, co najważniejsze w ekspozycji, czyli produkty. Ważne by nakierować uwagę na asortyment i dać dostęp do niego, choćby i w rękawiczkach ochronnych. Możliwość dotknięcia produktu jest ważna!

Zróżnicowanie przestrzeni wystawowej

Visual merchandising to też twórcze podejście do aranżacji pionowej i poziomej przestrzeni wystawowej. W skrócie: każda powierzchnia ma potencjał. Ściany mogą stać się tłem dla ekspozycji wielkoformatowych zdjęć produktowych, sufit wykorzystamy do podwieszanych elementów dekoracyjnych lub informacyjnych, a akrylowe ekspozytory z powodzeniem można ustawić przy kasie na ladzie sklepowej. Używając akrylowych i szklanych elementów do aranżacji przestrzeni sklepowej należy jednak pamiętać o stosowaniu odpowiednich środków czyszczących. Z związku z pandemią, przestrzenie handlowe wymagają częstszej dezynfekcji. Wybierajmy takie produkty czyszczące, które nie będą zostawiać nieestetycznych smug.

Zbyt rzadkie zmiany w aranżacji sklepu

Kalendarz visual merchadisera jest pełen okazji, które mogą dać impuls do stworzenia nowej aranżacji witryny sklepowej. Warto o nim pamiętać, ponieważ nawet najlepiej zaprojektowane wnętrze może klientom spowszednieć. Aranżacje sezonowe, na jednorazowe wyprzedaże czy wybrane święta (Walentynki, Dzień Matki itd.) dają odczuć odwiedzającym, że w tym sklepie sporo się dzieje i warto tu zaglądać.

Mamy nadzieję, że projektując wnętrze Waszych sklepów pamiętacie, by uwzględnić kwestie poruszone w tym wpisie blogowym. W naszym odczuciu są kluczowe dla udanej aranżacji i zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa w dobie pandemii.

Czytaj również

testSklep jak dom - jak architektura mieszkalna przeniknęła do wnętrza sklepów
zobacz więcej

19.10.2021

Sklep jak dom – jak architektura mieszkalna przeniknęła do wnętrza sklepów

Nie ma jak w domu! – to powiedzenie, które zna niemal każdy. Atmosfera, która towarzyszy nam w domu jest czymś wyjątkowym, trudnym do odtworzenia w innym miejscu.
Ekskluzywne butiki podjęły trud stworzenia namiastki domowej atmosfery wewnątrz przestrzeni handlowej.

testErgo Store wyprodukowało sklepy czterech marek LPP w Jekaterynburgu
zobacz więcej

12.10.2021

Ergo Store wyprodukowało sklepy czterech marek LPP w Jekaterynburgu

Ukończyliśmy pracę nad czterema sklepami z portfolio grupy LPP. W położonym w azjatyckiej części Rosji, Jekaterynburgu przygotowaliśmy sklepy Reserved oraz Mohito, a także salony marek kierowanych do młodszych klientów – Cropp i House.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.